Thursday, July 12, 2012

Salam...

lama dah x tulis kat blog ni. tadi...macam nak membebel2 sket. dah maki hamun dalam ati...jadik bila menulis kat blog nih...dah kurang sket ideanye...saboo aje lah.

aku nak tulis sket la pasal pengalaman keje aku....hanya untuk jadikkan pedoman aku satu masa nanti.

aku...masa mula2 keje...aku cakap aku xde pengalaman keje. maksud sebenar aku....pengalaman dalam bidang polimer. rubber. yup...zero dalam bidang ini. tapi aku ada pengalaman dalam makmal...2 tahun sebagai pembantu penyelidik dan 3 tahun dalam bidang penyelidikan. dengan pengalaman bekerja dengan international researcher..hanya boss aku aje yang tahu.

masa mula2 nak start keje...agak gementar. sebab...kalo 5 tahun otak kita berehat...memang dah lupa sket pasal kimia nih. takes time nak recall seme. nak2 aku dah lanjuuut usia..huhuhuhu.

aku memang banyak tanya....tapi tanya2 aku...x kan lebe 2 kali benda yang sama. sebab aku pun penah handle student final year untuk projek tesis. skali tanya..xpe sebab memang dia pun x tau benda apa. kali kedua tanya lagi..xpe, manusia ni kadang2 terlupa. kali ketiga tanya benda yang sama...eh eh memang nak kena. aku tampo kang.

mula2 nak paham konsep rasa macam nak nangis. hahahahha...sampai bos aku suruh bayangkan macam air milo. huhuhuhu. bila sampai satu tahap...aku pertikaikan diri aku..mana aku yang sebelum ini???

aku motivasi diri aku...dulu2...bidang kimia organik lagi susah...Alhamdulillah, aku boleh handle. aku berjaya dapatkan biasiswa walaupun ade yang perlekehkan aku...tup2 Allah bagi rezeki aku paling tertinggi markah untuk layak dapat biasiswa. bila dekan cabar group natural product untuk dapatkan international journal. yup...aku berjaya buktikan aku dapat publish 2 international journal dan 2 local journal.

bukan aku nak megah...bukan...

sebenarnye aku heran. banyak yang aku heran.

d









No comments: