Friday, September 9, 2011

cite macam2...

Salam...

baru pas melantak nasi. tengah2 malam bute haa.... dok tunggu en usop main ngan ammar melayan makcik garmin lama benor, aku pun melayanlah cite tamil. sekali...sudah tersangkut di situ....kisah chenta mari and tanggarishu. hukhukhukhuk...sadis citenye. hujung2 cite...kene kutuk ngan en usop sebab ending ntah2 ape2 ntah..pada dia lah. tapi pada aku....Oh...pengorbanan cinta yang amat menyedihkan. cover2 nangis dalam ati aje lah. kang 3 ari 2 malam kene dengor dia kutuk aku.

tadi...masak simple aje. sambal petai ngan ciken bol goreng aje. gara2 peti ais ku kosong..... esok, edisi memenuhkan peti aislah.... ke pasor le jawabnye. ingat, nak g beli kat paso malam aje..belakang umah. skali ujan pulakkkk....ammar lak, aku suh berlakon tido sebab nak bagi zafri tido...alih2 ammar yang tido sakan dalam nyaman2 ujan tu. jadik..zafri lah main sorang2 aje tadi. dok main nyanyi2 sambil melenyek badan abang dia.

pukul 1930 dah selamat beradu zafri....esok pagi lah bangunnya tu. ammar lak baru tido tu. mentang2 esok wiken, kul 0030 baru nak tido.

hmmm...nak cite sket pasal raye.

raye kali nih sambut kat manjung. x ke mana pun... sebab asal nak keluor, ade orang datang. asal nak keluor zafri ngan ammar terkangkang tido. asal nak beraya aje, en usop ternganga tido. huhuhhu..aku aje yang x tido2.

aku dah perli2 en usop....sib baik beli baju murah..sebab beraya kat umah aje kan. lagi bertambah panjang muncung aku bila dia ajak raye kedua pegi zoo taiping.

zoo?????? wah....ade sedara mara ke kat zoo tu???? huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

bila aku dah tersenget muka...en usop cadangkan g ipoh pulak. bertambah berapi lah aku. abang, saya nak beraya..... jumpa sedara mara awak lah. saya tahu lah sedara mara awak sesiap dah bertandang umah mak, tapi bawak lah jugak beraya tengok2 umah sedara n makan kuih raya orang lain pulak....saboo aje kan?

maka, raye kedua...pagi tu g beraya umah yong-akak ipor yang sulung. pastu g umah kak chik-akak ipor yang ke bape ek....4 ke 5.

dok lepak kat kg telok dalam 3-4 jam...baru balik.lewat jugak pulang..dalam pukul 1700 kot. skali, tengah2 perjalanan nak balik tu...boleh pulak en usop ajak g pantai, telok batikkkk.

sabo aje kan. pegi pantai dengan baju kurung berhenbeg baru dan bersandal baru (malam raye baru carik tau..). memang saje aje diorang kan...sakan ammar ngan zafri main pasir n mandi. pic kat situ aje lah yang aku ade. kejadian2 lain...sepanjang beraya di manjung, x sempat amik. esok aku tepek pic kat pantai...hhuhuhu...

raye ketiga..plan pagi dalam kul 1000 nak balik. asal nak bergerak balik, ade sedara datang. pastu mak mertua suh aku tunggu dia masakkan sambal jering untuk mak aku. skali..kul 1500 baru bertolak. sampai muor dalam kul 2300 gitu.

raye keempat..pegi beraya umah atok.

raye kelima...g umah ilham dan kawan en usop....serta kenalan baru aku.

balik kluang raye keenam.

hmmm..kuih raye aku penuh lagi balang2 nyer. ade kang aku suh en usop letak kat pantry dia. udah ler..bekfes aku kuih raye..teatime aku..biskut raye. sampai ammar nak beli biskut pun aku x bagi sebab suh pakse rela dia perabihkan biskut2 raye aku tu. kejam kan?

ingat, esok nak pek2 biskut aku..pas2 kat jiran2 aku la. dah ler chinese new year ari tu..sakan aku dapat buah limau n jajan2. rasa keji pulak nak buat donno aje kan?

eh..en usop dah belikan aku balang kuih raye dah. 8 balang semuanye. tinggal teko air aje aku nk beli. slalu pakai teko plastik aje...bukan aku xde. abis teko aku pecah dikejekan zafri. cawan2 ade 6..tinggal 4 aje. banyak gelas2 aje kat umah nih. ari tu..mak aku ade offer amik teko2 dia. ingat minggu ni balik muor...amik lah teko2 tu. banyak yang buat perhiasan aje...

tunggu orang datang aje la nih.....

nota kaki untuk along ngan angah...korang betul x nak mesin jahit mak tu? yanti orang last dioffer nih tau...mak kata korang xnak. kalo xnak betul2...minggu nih yanti angkut bawak balik. dah survey kat kedai singer..rm 700 tu brandyang sama. ingat, nak kasik repair2 sket..bleh lah menjahit2 nanti....

3 comments:

Rozita said...

kalau aku datang lepas raya ok tak.. hehehe... aku x balik la sampai bulan depan...

zafwah said...

patut le aku tggu raya ritu ko xmuncul2..bz rupenyer..

KesahKu said...

ita..
aku kesah ape...raye ke dah abis raye ke..
ko nak datang...bila2 pun xpe ita...

farah...
malam pukul 2230 aje yang aku free..
bila aku nak pegi, usop kata...
'malu..raya malam2 org pantang nak rehat n tido....'
huhuhuhu..
xpe...thn depan aku kompem beraya umah ko...Insya Allah.