Tuesday, August 23, 2011

jiran Aku....Ah Chin

Salam Ramadhan...



memandangkan ari nih big boss nak makan simple aje...sambal tempe kerang ngan sayur kangkungkenepaksediamakan....dan telor mata...so, aku nak cite sket la...



cite pasal mimpi....



a'ah...tadikan aku 2 jam tido pagi berjemaah ngan zafri.



oh...sebelum tu, aku nak cite....minggu lepas, big boss kata...dia tapau piza aje. x yah masak..lagikpun xde air katanya....ok lah kan...piza pun piza lah...janji makan.



dah ler xde air masa tu...aku dah x tau nak buat ape..mop la umah..kemas stor...kasi cuci sawang2..etc..etc...sementara mood nak raya ade kan....



petang tu..melangut lagi la aku. umah dah berkilat2...hehehehe. skali...sementara tunggu en usop balik dan bagi anak2 main sebelum kene mandi petang...aku berborak lah ngan ahchin.... dia kata nak tengok umah aku.



aku boleh aje...sebab dah lepas kemas bagai2 kan...dan aku cakap ngan ah chin..umah aku kosong...almari baju xde..kabinet xde...yang ade almari anak2 ngan katil aje. simple aje umah aku. lagi pun...nih umah sewa. dua tingkat pulak tu...kang kalo ade rezeki umah sendiri....jenuh nak angkut almari kabinet bagai...



dia datang umah aku..bla..bla..bla.... nasib baik datang time aku dah gotong royong. cuba dia datang time ammar ngan zafri pulak gotong royong, kompem dia pengsan..lepas tu, dia ajak lah g umah dia. aku pun ok aje..angkut ammar nan zafri. hehehhee



humanggg aihh....masuk2 aje...aku ternganga okeh. macam hotel 5 stars umah dia. sungguh ko... aku banyak kali dah g jalan2 umah jiran2 cina kat umah mak aku...tapi memang x bleh celen la yang nih.



hall dia macam lobi hotel ko...berkilat2 lantai dia. lagikpun umah sendiri..dia kasi renovate syiling, lantai n tangga seme...tv siap speaker..ape org kata, home theater? haaa ko...



bilik tido dia...waaahhh....very romantik room laaa.... umah dia..x payah nak pakai cermin2 daaa..tengok lantai aje pun dah macam cermin...huhuhuhu..



aku bukan kagum ape...kagum sebab kalo korang tengok dia pun...korang kagum gak. sebab ape...sebab tengok dia..cam cina bukit aje... x terpikir taste dia...very high taste.... design umah yang superb... idea dia arrange umah dia..perghhh...kalo korang balik keje penat2, mesti hilang penat lah..



oh..ahchin ni...anak sorang aje, pompuan. dah beso..duduk jb. so, dia ngan laki dia la duduk umah tu.



disebabkan dia sorang2 di siang ari..laki dia keje bawak tong gas. sangaaattt la rajin. sampai habuk pun x sempat singgah. nak2 kat porch dia...sehari, bape kali ntah dia duk sapu. dia x masak..makan luor aje. dah berdua aje kan. buat penat badan aje masak.



huhuhuhu...



balik2 aje...masa berbuka..ammar terus bercerita. "abah...umah aunty canteeekk sangat. cantekk dari rumah kita. abah bagi lah ammar cat umah nih abah....."



sabo aje kan....



en usop pun suh aku cakap ngan ah chin..dia nak tengok gak. ngada2 kan?



dan..tadi...aku telah bermimpi....x tahu lah camne ah chin nih dapat password masuk mimpi aku.



aku mimpi....halaman umah dia bertukar jadi kawasan sampah sarap...penuh dengan timbunan kayu2...rumput2 kering....



dalam mimpi tu...aku nampak uncle tu dok cangkul2 kasik timbun balik sampah sarap tu...aku tanya ah chin...nape x buang kat tong sampah..dia cakap..nanti kalo buang...lori sampah penuh dengan sampah dia aje...orang lain xbleh buang daaa...



terus aku terjaga haa...terus aku tergelak2...sabo aje kann....ntah apa2 ntah mimpi tu.



kalo umah dia jadik gitu....mesti dia meraung2 ngan aku. alangkan chinese new year ari tu..sebulan sebelum dia raye..ari2 dia stress sebab takut x sempat kemas umah...sabo aje kan...

2 comments:

Rozita said...

yanti kalau dia gi rumah aku dia tambah stress kot...hahaha..

rumah sendiri pun tak terjaga... hehe..

KesahKu said...

ita...
dia paham...ko keje. hehehhehe

aku dh keje dok umah..kalo umah x terjaga...kompem lah dia pengsan...