Monday, August 15, 2011

menu berbuka simple kami

Salam Ramadhan...



nih..aku dok kumpul2 lauk mauk yang aku masak selama beberapa ari. ade yang x sempat nak snap. sajeee.....nak hias2 blog aku yang suram x bergambo. huhhuhuhu. nih aku tepek sekali harung la ye...dan, disebabkan x nak membazir2...ade lauk yang diperangatkan semula. Oh...aku ngan en usop pesen...sahur hanya minum air saja. kalo makan nasik, kompem mata lagi x bleh bukak sepanjang ari tu. pakkal satu kepala kami ni....tapi ingat, tahun depan..ammar dah 5 tahun. so, kene la bangun makan nasi.



okeh...jom layan pic dari puan aryanti.



080811

masak...ikan siakap sambal (asingkan sambal dia sebab en usop nak pesen gitu), ikan cencaru+sambal kicap dan kangkung goreng. kueh, beli...murtabak ngan pulut panggang.























090811



masak...sambal petai, sayur kacang bersama tauhu kering, sup kaki ayam (gara2 ammar cakap dia suka kaki ayam...pakcik tu bagi pree 22 kaki ayam, jenuh aku ngan dia nak makan), telor dador terhancur dan nasik goreng.























110811



masak...sambal sotong kering, kari telor, sayur kacang again bersama fishkat, perangat sambal petai. kueh..beli cara berlauk, karipap sardin, pulut bergolek2 atas kelapa dan murtabak untuk ammar.

























120811



masak...tomyam ayam (huwaaa...nak terkeluor kaki tu,ammar sangat sukaa), perangat kari telor, ayam goreng untuk en usop, sup campur beli (en usop kata..leh buat lunch untuk aku ngan ammar esok2) dan sambal belacan. kueh beli...kopok lekor.

























130811



beli yong tau foo aje....





140811



masaksambal sotong ngan tempe, ikan duri masak asam pedas, ikan masin dan kangkung. kueh...goreng kopok. peberet ammar tu...tinggal banyak tu aje. walhal goreng banyak. huhuhuhu





















150811



tadi...masak mee goreng aje. buat sambal sardin cecah ngan roti. pic x sempat nak amik....





itu aje la sementara nih. x de yang spesel pun..biasa2 aje. korang...menu ape tadi?

1 comment:

Rozita said...

menu aku semalam sama macam ko 8/8 tula sejibik... cuma aku masak kangkung belacan je.. menerai... ikan bakar tu sama je.. hehe.. sepesen...