Thursday, July 28, 2011

cam mana neh?

Salam...

haih....tadi,jengah kejap dalam peti ais. skali nampak lagi belen kueh masalodeh x abis goreng. sat2 lagi goreng la. lawan ngan air neskapee O kaw2.

ni memang kasik clean n clear peti ais....

hmmm.... baju dah ade 2 bakul menggunung. dua kali cobaan melipat. x berjaya...sebab bila dah separuh melipat....aku akan menjerit sebab zafri dok mengemaskini kan lagi baju2 tu. alahaiii....ade malam karang buat shift malam2 buta...kes lipat baju. hukhukhukhuk.

en usop dah dua kali mengajak aku membeli belah barang2 dapur merangkap mencuci poket dia. tapi...aku dok tunggu2 n pikir2....antara ekonseb, giant ngan pacific nih...mana barang2 kering murah2 ek? list barang2 nak beli dah ade dah....haissh... kan best kalo kat sini ade tesco..

Oh...nak ngadu lah...badan aku skang sejak stop bf, naik cantek lak. bukan cantek ape..naik cantek berlemak2 haa... nak2 perut ngan peha. pening2....pening2....

nak g jalan2 kaki keliling taman sambil sorong stroller...takut pulak aku. elok2 jalan..kang ade yang terus kene lari 10000 langkah pasal kene kejor ngan anjing. ai bukan ape...bukan takut kene geget..malas nak samak menyamak aje.

tengok aunty depan umah..canteekkknyer badan dia. selim cam anak dara. ari tu borak2..umor dia 50 tahun ko. kalah badan aku yang baru 23 tahun nih haaaa. bila nampak dia balik dari joging pagi2...jeles ai tau. nak2 bila dia pakai short ngn baby t sambil sidai baju. wahhh...membuak2 perasaan jeles nih tau.

nak buat sit up...asalkan aku baring aje...terkedek2 zafri naik atas badan aku melompat2. huhuhuhu...

nak naik turun tangga....ari tu aku tergolek sebab salah langkah. meraung zafri tengok mummy dia bergolek cam nangka busuk. huhuhuhuhu.

macam2 alasan kannn.....

tapi..paling sadis kannn...masa ammar admit dulu, seme nurse yang kenal aku tegur..eh, akak peknen lagi ek?

ciss..ciiiisssttt....ammar pun sama gak tambah...ade baby tau. cissssss...zasss...zassssss.....

x bleh jadik nih...nak raya karang...udah ler ipor n beras2 aku bdan diorang melampau selim. kang ade..aku yang jadik menantu paling sehat. huwaaa...xmo...xmo...


Wednesday, July 27, 2011

K.u. T. u

Salam...

ari tu...dok jalan2 kat blog ita. baca pasal anak2 dia kene kutu. hehehehe...teringat....sebelum tu,umah kami pun diserang gak ngan kutu nih...huhuhuhu.

gini cite nyer...

kejadian berlaku seminggu lepas en usop g training. adik aku yang bongsu dok temankan kami. nak dijadikan cite...malam lepas maghrib, aku mandi n naik atas nak sikat rambut. tengah2 sikat..pekkk jatuh sekor kutu punye la sarat perut dia. aku rasa ni ibu dia kot. berkali2 aku penyek perut dia.geram.... macam..heran bin ajaib. x gatal..x de apa...tetiba aje jatuh sekor yang bapok ler beso.

aku turun...carik sikat yang lebe halus....sauk2 skali..pekkkk jatuh lagi. sekor yang beso gemok tapi perut xde darah. wahhhh...ade dua ekor haaa. apa lagi menjerit la aku....mak ucu....ade kutu laaaaaa.

gamaknye...laki bini kot kutu tu. mesti bini dia majuk sebab menyerah diri untuk disikat dengan sikat biasa...pastu, laki dia mesti keciwa...terus menyerah diri...sadis kan? eh...anak2 dia??

dan2..adik aka mak ucu diorang dipersalahkan. siann dia. huhuhuhu.

aku check kepala mak ucu ngan ammar. bersih...xde telor2 ke apa ke. mak ucu check kepala aku...bersih xde telor apa seme.

x terpikir masa tu nak check kepala zafri.

macam2 andaian kami buat. siap salahkan atok abah yang datang 3 ari sebelum tu. huhuhu... siap salahkan jugak ah chin..wakakakaka.

2 ari lepas tu....lepas lunch. aku nampak ammar dok terkeruk2. aku pun amik sikat kutu terus sauk kepala dia. xde. carik cara manual...pun xde. tetiba..datang zafri nyibuk. aku pun ape lagi..tergerak ati check kepala dia. skali selak aje..nampak ade benda perang2 jalan2. wahhh....ade kutu berjalan haaa...

terus aku amik minyak rambut...sib baik rambut zafri ni jenis halus n jarang sikit...senang le operasi menyauk kutu2 seme tu.

huhuhuhu...nak tau..berapa ekor jumpa 28 ekor tauu...kat kepala kecik dia. padan ler x membeso bagaikan giant cam abang dia. rerupernye...ade berpuluh2 ekor dok mencekik darah kat kepala dia....tu belum masuk telor yang padat tinggal nak menetas aje...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......

dah ler nak buat rambut raya.....hukhukhukhuk...

so, mak ucu memberi cadangan...agar seme basuh kepala ngan syampoo kutu... hukhukhuk.

huisshh..ingat nak tepek pic dari fb, skali dekat 30 min aku mencoba...hasilnya..hampa. kalo yang ade fb tu...pic yang dorang beradik tu pakai cap plastik..tu adalah tengah wat treatment merawat kutu...heheheheh...

dah lepas rawatan beramai2 tu..ALhamdulillah....ilang seme.

tapi...memandangkan rambut ammar ngan zafri x semengah...cam anak pelarian aje. aku ngan en usop kasik potong.

ammar...amoi kedai seksi yang potong (dia cakap...seksi mummy..kasi urut2 kepala ammar tauu.sabo aje budak ni tau). rambut ala2 pacak katanya. potong masa balik muo melantak derian.

zafri...en usop yang potongkan. memula...kasik cukur mata bape ek..3 kot. pastu, abah dia nak ler wat pesen ala2 bushido. bushido okeh...jangan memain. skali, zafri dah start rimas....melintak lintuk...terpotong lebe belah kanan. kasik belen kan...dah macam rambut si pekan pulak. last2..botak licin. terkejut atok abah dia masa balik muor aritu. huhuhuhuhu. membebel2 la atoknyer... hehehehe...

xpe...dalam masa sebulan..panjang le gitu....

nasib baik ler ibu kutu tu x sempat beranak kat kepala aku..kalo x, meraung la aku....sebab nak wat rambut raya....huhuhuhu

dah nak puasa..

Salam..

nih baru pas makan lunch. masak sesi perabihkan lauk pauk...esok nak turun KL jumpa mak mertua.... so, masak ape yang tinggal aje la...kari ikan ayam, sotong goreng kunyit, sambal petai ikan bilis dan bubur nasi letak kubis bunge, keret ngan ayam...langsaaiiii.

hmmmm...sejak en usop format ini laptop menggunakan software jerman...rasa cam azab aku menaip. huruf2 semua turut diformatkan...udah ler aku terkial2 nak recall balik bahase jerman tu...adehhh. eh, bersyukurlah..buatnye diformat guna software cina...mampus aku nak menaip.

esok...en usop kata, pagi2 kene bertolak. singgah BP nak check up ammar ngan zafri. lepas tu baru pegi KL.

sabtu...katanya, nak bawak kami jalan2 KL naik ketapi...kuikuikuikui. sesambil tu...nak belanje org yang majuk ni baju raye..dan barang2 persiapan raye. Oh, beli yang dah siap aje. baju en usop ngan askor2 dia pun beli yang dah siap aje. malas nak tempah menempah...zaman tu dah berlalu. baju kurung aku....pakai time raye ngan ade majlis aje. itu pun ntah ade ke x majlis nanti...nak jalan2, aku lebe suka pakai seluor..senang nak buat larian anak mengejor anak2...huhuhuhu.

so, en usop.....beli yang biasa2 aje...x yah ler mengerlip2 bagai. buat anak tercekik aje. raya kali nih..nak kasut raye ye. sandal tau bang...yang pakai sarung2 aje..bukan cam selipor nike tu. udah2 ler belikan saya kasut ala2 sport...x match ngan baju kurung.

ye...saya nak feminin2 kali nih....henbeg pun. x yah ler beli yang mahal2 jenama2...beli kat tepi jalan tar tu pun saya x kisah. janji leh bergaya. pun nak ala2 feminin tauuuu.... xmo henbeg ala2 sport tu....xmo beso2 sampai seme barang bleh angkut, nanti raya terkehel bahu saya...huhuhuhu.

tudung raya..saya nak yang pakai sarung aje tau bang. dah serik pakai tudung berpin bagai. anak2 kita kan jenis lasak masak...yang kompom jadik mangsa...tudung saya.

tu aje la...sempena raya nanti ek. take note ek..sebelum bertolak esok.

hehehheeh.....

baju2 jalan ammar ngan zafri dah beli masa en usop g training ari tu. so, bajet kali nih....simpan lebe sket..sebab dia dah janji nak g ganu...bulan september nih. err...16hb kan jane... (x jmpa question mark daahhh..)

so, sempena nak g jalan2 nih...aku siap mop satu umah. kasi umah bersih2...nak sambut ramadhan al mubarak la katakan....x sabor nih.

eh...ape la aku merapu nih kan.


Tuesday, July 26, 2011

hai....

Salam...

apa kabor seme... nih baru dapat napas nak membebel2 kat blog. agak2 seminggu jugaklah aku menyepi kan...alaaa..macam x biasa. hehehhehe.

tadi laptop nih baru diformatkan sebab en usop buat apentah sampai kene attack ngan virus. sabo aje lah....

hmmm..minggu lepas, 2 hari 3 malam ammar masuk spital. demam. ikutkan sebelum tu, dah demam 3 ari. suhu menten 40oC. bila antibiotik x jalan..terus refer spital...dah sampai spital..kompom kene tahan.

malam selasa masuk...kami sefamily berkampung kat spital tu. cadangnye, nak antor zafri balik muor esoknyer...skali, doc kata kalo sehari suhu ammar x naik..lusa dah boleh balik. maka....kensel lah antor zafri balik muor.alang2 sehari aje kan. lagik pun opah mak diorang x bape larat lagi. lagi lah...zafri baru dapat kaki. kompom pengsan opah dia.

Alhamdulillah...ammar hanya demam sebab tonsil dia bengkak merah..ade sket bintit2 putih. khuatir bernanah ke apa...Alhandulillah..dah sehat. dan disebabkan demam, badan dia susut..dari 24 kg terus jadik 22 kg. pipi pun dah x tembam..perut pun dah x boroi...huhuhuhu.

tapikan....

masa berkampung kat spital tu, aku dah perasan kat tangan zafri cam ade bintat kene geget nyamuk. malam selasa tu dah perasan dah...skali bangun rabu tu..abis badan dia gegata. kesian dia..asik rimas menahan kegatalan. aku mintak ubat...lupa betul nak cakap ngan doc yang isnin ngan selasa tu, aku bagi zafri makan udang untuk julung2 kalinya....

skali gegata tu naik..abis bengkak2 badan muka zafri. siaannn sangat.

nih, nak masuk 8 hari dah....makin banyak gegata tu. x jalan pun ubat tu. ubat tu just nak hilangkan rasa gatal aje..tapi bukan menyembuhkan.

oh..gegata tu pasang surut. mula2 nampak cam bintat nyamuk...makin lama dia kembang..membesarkan jajahan dia. bila dah abis kembang...surut la. ngeri betul tengok kalo gegata tu tengah menjajah. ammar pun siap geli2. sabo aje lah. eh..sampai ke montot tau..nasib baik x naik kat bird dia...kalo x...lagik sadis aku tengok.

petang tadi..dia dok cium2 aku...skali aku rasa kepala dia..alamak, demam. skali ngan pakej batuk2 pulak tu. check suhu...38oC. terus aku bagi ubat demam.

tadi..dok berborak2 ngan en usop...dok pikir2kan. kalo allergic, biasa paling lama pun 4 ari aje kan naik gatal?? nih dekat 8 ari..ape kes?

jumaat nih, baru nak bawak cucuk mmr...riso gak nih, buatnye doc tu tengok gegata tu ade lagi siap pakej demam batuk...mahu dia tahan. nauzubillahminzalik.

ke..memang ek allergic ni makan ari nak baik?

p/s...bila mummy majuk2 ngan abah, Allah bagi anak2 sakit sebab dengan cara tu..mummy sejuk ati...bagi mummy berpikir...anak2 sangat memerlukan mummy. x suka tengok mummy majuk2 ngan abah....bagi mummy ngan abah lebih rapat n saling memahami. syukur Alhamdulillah....

Monday, July 18, 2011

SiLaP aKu...

Salam...

ALhamdulillah....selepas aku menulis merangkap mencurah apa yang aku pendamkan...hari nih, hati agak tenang sikit. akal mula berfikir secara waras. apetah lagi ada sokongan dan nasihat dari teman2...

semalam...aku menulis bukan untuk menceritakan masalah rumahtangga. tak terlintas dek akal yang mengong nih apa yang aku alami adalah sebahagian dari masalah rumahtangga. apa yang aku pikirkan..apa yang aku alami adalah tekanan perasaan sahaja. aku tertekan...antara kehendak dan keperluan. aku berontak atas apa yang en usop buat. dan aku pikir...aku nak luahkan apa yang aku pendamkan dalam hati sahaja. rasa marah..rasa geram...rasa sakit hati...semua nya lah.

selama nih, aku mati-mati ingat...kalo masalah rumahtangga biasanya pasal melibatkan orang ketiga atau masalah kewangan atau masalah berkaitan keluarga cam mak pak mertua ke...

dan..bila ita nasihatkan..yang mana salah satunya lebe kurang...bila libatkan masalah rumahtangga..bertenang dan berfikir baik2 sebelum luahkan. Masya Allah..baru aku terdiam dan terpikir...aku sedang alami masalah rumahtangga? ini dikatakan masalah rumahtangga ke? terdiam sekejap. betul2 jahil.

terima kasih ita... menyedarkan aku. begitu juga teman2 yang lain. saya ada kalian...walau di alam cyber.

kalo aku cerita atau luahkan pada keluarga atau sedara mara...pasti aku yang kene marah. sebab, mesti diorang kata aku x bersyukur. semua yang aku nak...dapat. lengkap. duduk rumah jaga anak n makan pakai suami aje. mesti aku kene bambu dengan kakak2 aku sebab orang lain bersusah payah bekerja...tapi aku, suami suruh duduk berehat aje pun nak berontak. ye...aku juga yang kene marah. pasti abah aku akan berkhutbah panjang depan aku....sebab dia sayangkan menantu yang sorang nih.

ye...aku x bersyukur..

tapi bukan duit yang aku kejarkan. bukan kemewahan yang aku impikan...bukan kesenangan yang aku carikan... sebab en usop berpesan, jangan kejar dunia ni sangat. makan apa yang ada, pakai apa yang sedia.

aku cuma...kecewa. sebab aku ada impian. ingin jadi seperti en usop. punyai kerjaya..cemburu dengan apa yang dia ada, teman2 bergurau...dan melepak. bila henset aku x berbunyi..seminggu kadang2 berminggu2..rasa macam aku ni keseorangan. terasa juga bila henset en usop berbunyik2..even yang call adelah member laki tapi cukup buat aku cemburu. lagi perit bila dengar dia tergelak2 melawak. aku macam...dah xde untuk itu semua. seolah2 zaman itu dah berlalu untuk aku. seolah2...hidup aku hanya dengan keluarga aje.

hari2 yang aku lalui...rutin yang sama. bangun pagi buat sarap...kemas2 rumah..masak lunch..main2 ngan anak..ajar ammar..pastu dah malam. esok pun macam tu juga. lusa pun begitu. tulat pun begitu juga...cuma yang lain hari2..adalah rancangan tv.

sampai satu tahap...aku xde luangkan apa2 untuk diri aku. apa yang aku nak nih? hari2 adalah sama. sampai kadang2 seminggu x keluar dari pagar rumah. dan selama itu juga aku xde berbual dengan siapa2..melainkan en usop, ammar n zafri. nak juga rasa bersantai dengan kawan2 seperti en usop, nak ada aktiviti bersukanria seperti dia juga, dan..aku teringin nak masa untuk diri aku.

bukan aku xde jiran. semua pun sibuk dengan hal masing2...

oh...sekali aje en usop ajak main badminton. angkut ammar n zafri. join ngan opismate dia. tu la sekali..lepas tu dia x ajak lagi dan x bagi bila aku nak ikut. alasan dia...susah ammar n zafri masuk court org lain. ke..dia xmo tengok bini dia terlompat2 main badminton? nak2 ramai askar yang taf2 gitu? aku x tau...

semua dia x bagi. apa2 mesti dengan dia. even aku nak jumpa member lama pun kene ada dia. itu yang aku terkongkong. sampai otak yang jahat dok pikir..mesti dia xmo jaga anak2 nih. tu yang suruh aku duduk rumah aje. pegi balik keje..mesti nak nampak aku.

dulu...aku dapat interview kat tempat dia. aku x minta pun..sebab getah kan. zero aku pasal NR nih. yang suruh aku hantar resume pun..org HR. pakse2 hantor... bayangkan...aku kene usaha sendiri untuk tahu apa NR? en usop hanya tolong aku malam sebelum nak interview. dia bawak balik pasal projek kilang tu. bayangkan lagi 20 minit nak pegi..baru dia bagi formula NR? mana nak ingat sangat? dah la masa tu..aku keracunan makanan. bila kene tanya..aku blank. last2..jadik informal interview. sah2 aku tahu..x dapat.

nampak sangat dia x bagi aku keje. sini..bersepah kilang... koman2 aku bleh mintak QA/QC ke..mintak dia tolong bawakkan aje..dia x bagi. macam2 alasan...bahan kimia la, shift la..

aku sekarang...tengah belajar terima hakikat.

dan en usop....ini saya mintak untuk hadiah perkahwinan yang ke 6....

1. kelas mingguan...saya nak belajar mengaji. betulkan tajwid..atau ikut kelas agama. saya xmo ikut yang ada geng2 baca yassin kat umah ke umah tu. kalo x jumpa, carik lah seorang ustazah ajar kat umah. boleh..?

2. bukak buku bank. bcb saya yang dah luput tu ade sket bape ratus..aktifkan. so, bolehlah seme duit yang saya dapat simpan dalam bank dan saya ada kad.

itu aje...lepas nih, saya mungkin lebe tenteram..mana lah tahu, bila saya ikut kelas agama..ilmu pun dapat, teman2 bersosial pun ada. ingat...itu adelah naluri manusia. kamu kene tahu itu. manusia yang terdampar sorang2 di pulau pun akan gila jika x jumpa siapa2 untuk berkomunikasi.

Saturday, July 16, 2011

nAsIb AkU...

Salam...

aku agak dah tenang sket...cuma kadang2 kenot berpikir dengan baik. masih rasa macam2...nak luahkan, tapi x tahu nak mulakan macam mana...janji ngan ita nak bagi emel tapi, kenot terluah pada masa kemuncak kepala aku mengong. stress paling teruk dalam hidup aku.

aku pikir2...selama ni kenapa aku menulis pada blog? ye..bila aku pikir2 balik, ni sebagai terapi aku. terapi supaya aku x memendam terlalu lama sangat perasaan aku.

hmmm....mungkin ada yang kata aku nih x bersyukur sebab ramaaaii wanita yang bekerja di luar sana terlalu ingin duduk di rumah, membelai anak2..mendidik 24/7 anak2...tapi....cuba la korang berada walau sesaat di tempat aku...sesaat sahaja.

apa yang aku inginkan ye...?

oh en usop...
ari nih genap 6 tahun kita nikah. saya tahu, saya berontak 2-3 ari sebelum nih. sakit sungguh ati saya...sedey sungguh ati saya. sampai saya x boleh nak tengok muka n dengar suara kamu, buat saya rasa macam nak jadik pembunuh ala2 mona fendi aje.

saya tahu prof hanya bagi gaji yang sedikit. kontrak pun x lama, hanya 4 -5 bulan sahaja. tapi harus ingat..yang paling mahal adalah PENGALAMAN. saya bekerja dengan prof emeritus tu...penaung macam2. orang yang bagi satu2 student degree dia untuk tesis ..A. lagipun,
umur saya dah meningkat..5 tahun x bekerja, orang nak amik keje pun was was. dah le pegi oberc bukan buat ape..lagi lah orang x nak amik keje.

saya bangun dari kesilapan saya masa degree...saya buat master untuk betulkan kesilapan saya...saya bina masa depan saya. ye..saya cuba bina masa depan saya...susah payah saya bangun.

dari situ..kamu jumpa saya. kutip saya bukan dari desa....bukan dari hulu..bukan dari kampung. kamu kutip saya ketika saya hendak bina masa depan saya..di kala dalam ati saya bersemangat untuk membantu ibubapa saya.

di saat saya hendak ikut kamu..hati berat sungguh. kamu x bagi saya pilihan. kamu janji di sana nanti..saya boleh ikut kursus macam2....yang indah2 janji kamu.

bila sampai di sana...rasa dunia saya terbalik. sekejap aje saya ikut kursus bahasa. bila dapat ammar, saya nak antar dia ke nerseri sementara saya sambung blaja bahasa..kamu x bagi. saya akur.

satu persatu semangat saya ilang.

dari saya ada dunia dengan kawan2..dunia dengan kerja...tiba2..seme hilang. sekelip mata. duduk rumah tanpa buat apa. ari2 main games kat internet...kamu pulang kerja, kadang2 terus tido. saya xde kawan nak berbual2...kalo nak luahkan rasa tertekan pun saya takut..takut kene marah.

hmm..paling jauh kamu bawa saya jalan2..belanda. dalam jerman pula...Berlin. tu aje...pusing2 hannover..berlin aje. skali aje bawa pegi heide park. saya minta niat ati teringin nak tengok kota paris...macam2 alasan kamu bagi. ammar meligat la..apa la...itu belum saya minta nak ke kota london. bayangkan, 5 tahun saya minta dibawa berjalan..satu tempat pun kamu x bawa. bila saya kata, si polan pegi situ..si polan pegi sini..saya pulak yang kene marah. tetiap minggu...cuti...jalan2 pegi bandar braunschweig aje. 5 tahun tu....sedey hati saya. saya pendamkan aje...saya terkelat2 senyum bila member cerita pengalaman berjalan2.

bukan itu sahaja...english saya terus hancur...bahasa jerman x payah cakap la..paling terer pun ja, nein, ja, nein...itu aje.

bila saya kata...ajar lah. kamu cakap..lama2 duduk sini..prektis ngan makcik turki masa beli lauk..nanti pandai lah. kedekut betul kamu. bukan itu sahaja...apa2 general knowledge pun kamu kedekut nak kongsi ngan saya....tapi bila ada member2 pompuan datang..tetiba kamu seperti malaikat pulak...bergolek2 general knowledge kamu bagi tahu dekat member2 seme. saya? ur wife? nganga sambil makan ati....pedih ati saya tau.

satu persatu semangat saya down...

setiap kali saya bersalin...mesti kene marah dengan kamu dalam apa jua alasan. baik masa ammar...baik masa zafri. ye..saya tahu, kamu penat. abis saya? 9 bulan saya bawa ke hulu hilir anak awak dalam perut...bertarung nyawa saya...menahan sakit masa bersalin..menahan sakit dijahit...alih2 saya tersilap dengar kamu cakap...kene marah. terkulat2 saya macam org bodoh.

saya kadang2 diam aje..bila kamu marah saya di khalayak ramai. memang la kamu x bertempik tapi cukup lah terjegil2 bijik mata kamu pada saya dah buat orang di kaunter paham...

satu persatu semangat saya hilang....

kalo nak tulis seme...sampai hujung tahun pun x abis...

tapi...yang paling saya sedih...bila kamu x bagi saya kerja dengan prof. bagi tahu la cara baik dan berhemah.

saya hanya minta 4-5 bulan dalam hidup kamu sahaja..sedangkan saya dah korbankan masa saya 5 tahun untuk awak. kamu kata saya x kasihan dengan anak2. nak pisah2kan. kamu suruh zafri besar sikit..baru cari keje. hellllloooww...umor saya bukan bertambah muda ok? bila kamu kata, gaji sikit sangat....tapi dalam masa yang sama, kamu kata kamu masih boleh tanggung semua. saya hanya minta pengalaman merasa bekerja..itu aje...hendak punye dunia sosial. ada kawan2...bukankah itu terapi perasaan juga? bukan saya x sayang anak2..tapi kamu x tahu hendak bertolak ansur dengan saya. kamu ego.

bila saya buang tesis ngan sijil2 saya dalam bilik stor...kamu tambahkan lagi.."kenapa x cakap, nanti abang bawa pegi opis..masukkan dalam mesin carik2 kertas tu" Ya Allah....hati apa kamu ni? isteri kamu tengah bersedih..semangat hilang..kamu masih tetap nak musnahkan semangat dia?????

entahlah....lepas nih..mulai saat ini,saya hanya akan duduk rumah aje. nak mulakan bisness..xde modal. kad bank pun xde. baik dulu kamu kawin pompuan ulu2 kampung. pandai masak..buat keje umah pun terer...

sedey kan ati aku.....sampai sekarang aku x betul lagi. nak jawab call pun xde mood.

Tuesday, July 12, 2011

teRaPi????

Salam....

Aku perlukan terapi.......

terapi atau kaunseling...seseorang yang memahami.

perlukan sangat2...sebelum aku jadik bengong...

Ya Sebelum aku jadik bengong...atau bahasa saintifik...tekanan perasaan...atau org melayu kata.. gila.

dan...

esok...adelah ari terakhir blog aku hidup....

aku sendiri naik menyampah....

aku baca sendiri pun dah tertekan....dengan life aku.

ye...aku perlukan sangat2..terapi......

sebab aku rasa macam nak merayap sorang2 tanpa hala tuju...sekarang.

arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh