Thursday, June 28, 2012

Cheerrrr abah...cheeeerrrrrrssss

Khas untuk En Usop...

bukan senang..kita nak senang dan bukan susah kita nak susah....Bila kita ikhlaskan hati buat sesuatu keje dengan niat untuk ilmu pengetahuan dan pengalaman...Insya Allah, Allah permudahkan segalanya....Mungkin x nampak hikmahnya sekarang, Insya Allah...hanya Allah yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk abang.

Allah x ciptakan beban di luar kemampuan hambaNya....

so, abang masih mampu lagi membawa tanggungjawab tu....Ibadah tu. Janganlah membanding2kan beban keje dengan orang lain....sebab abang paling beruntung di antara yang lain sebab paling banyak dapat pengalaman dan ilmu pengetahuan....

Setelah 5 tahun mengharung dugaan hebat di perantauan, kami yakin dengan kebolehan dan kemampuan abang.Apatah lagi dekat sini...hanya cebisan2 aje dari dugaan yang pernah abang lalui...

Kami doakan yang terbaik untuk abang...semoga Allah permudahkan segalanya...murahkan rezeki abang.... Aminnn...


kami-mummy, ammar and adek.

gigi oh gigi...

Salam...

tadi dah tido...berjemaah ngan anak2. skali en usop kejut minta tolong...pastu, dia dah masuk tido..aku lak terkebil2...x leh pejam. huwaaaa..waaaa..waaa...

sib baik besok jumaat...

hmmm..nak cerita pasal gigi.

pada 15hb Jun 2012....ammar zafran, 'mummyy....roti mummy ni kerasss...sakit gigi ammar. tengok, dah goyang2.'

heran aku...skali...

setelah membelek2...rupa2nya...ada 2 batang gigi nak tumbuh. padahal gigi susu ammar zafran elok lagi..x rosak, xde apa...

dah...cemas mak dia nih. 5 tahun dah tumbuh gigi kekal????  bior betul?

sampai demam2 lepas tu...

sampai ke ari nih...x cabut2 lagi gigi susu tu sebab 2 kali pegi klinik panel...2 kali jugak dia tutup.

adik zafri pulak menyakat...'aiyok...abam....akit gigi atah...aiyokkk...'

saboo aje lah.

macam lah dia penah cabut gigi...

dan ammar zafran dok ingat2 kan aku suh pesan kat doc tu, dia nak bw balik gg dia tu.

mummy : nape nak amik balik pulak?
ammar : ammar nak letak bawah bantal..nanti bangun pagi, dapat duit mummy....(pengaruh cerita kartun le nih)
mummy: sebatang bape dapat ammar? (dalam ati...kena letaklah duit tu nanti...)
ammar: banyakkkkk mummmy........sebatang 20 sen..
mummy : hah?????? (dalam ati...save budget mummy ammar....)

 hehehehehehhe....