Thursday, October 6, 2011

chenta ati ammar 1

Salam...

ammar kan...AMMAR ZAFRAN HAKIMI....kan.....dia kan sudah ade perasaan suka pada seseorang....

aku nak tulis kat sini...nanti dia dah pandai baca...bior dia tahu.

hmmm...cite pasal perasaan suka ni kan...masa mula2 dia masuk skolah. bulan pertama dia sekolah tu...dia asik sebut nama WAWA aje... wawa itu...wawa ini...bulan2 berikutnyer barulah ade pertambahan nama kawan2 dia tapi nama wawa tu tetap di mulut dia.

hinggalah skolah dia buat sportday....dia yang tunjuk kat kami, itu WAWA...aku try find out nama penuh..oh...NurSalwa nama dia...kuruih budaknye...sawo matang, rambut nipis...dahi luas..sama la ngan ammar, luas dahinye. ikutkan...aku suka lagi sorang budak tu...yang ari2 melambai ammar malah masa aku amik dia kat skolah, budak pompuan tu siap salam cium tangan aku tau...hikhikhikhik....

mula2 aku ingat ammar ni suka2 aje...hingga lah bulan puasa ari tu. aku dok borak2 dia...ammar ade awek ke? dia jawab...ade..,wawa. pastu malu2. dalam ati aku..maakkkkkk, kemain ko yerr. pastu en usop pun ade tanya....ammar suka siapa kawan ammar? dia jawab wawa....

malam tu, aku dok borak2 ngan en usop....kami buat kesimpulan, xpe lah..dia suka wawa. naluri normal kan? lelaki suka pompuan...buatnye, dia kata....ammar suka la ngan fitri...sambil muka dia malu2...mau aku pengsannnn. nauzubillah...

so, ari2 akulah tempat dia bercerita tentang wawa itu...dia xnak cite ngan abah dia, kompem bergaduh...sebab en usop kuat kutuk dia.

sehingga lah satu ari tu....baru aku tau, rupa2nyer...wawa ngan ammar bukan satu kelas. jumpa masa rehat n nak balik...

makkkk....secret admire okehh...anak aku dah ade SA okehhh....mak vangga nakkk

sejak ari tu....bila dia cerita aje, aku akan tersengih2...hikhikhikhik. kagum gile ngan ammar... abah pun x romantik gini....sador2 aje abah dah ngorat mummy depan pintu ms nak viva degree...

ada satu aritu...lepas en usop blik semula opis...dia cerita...'mummy...tadi wawa cakap dengan ammar....' sambil malu2 tersengih2...

pastu...dia cerita la macammana wawa bleh bercakap dengan dia....hanya ayat 'awak sakit perut ke? kalo sakit...bgtau teacher...' walhal yang aku paham...wawa cakap ngan kawan ammar-fitri sebab fitri nih yang sakit perut, tapi dia lak yang lebe2 menjawab...

bantai gelak aku malam tu masa cerita balik kat en usop....x berani wooo nk gelak depan ammar.

dan ade sekali tu...dia cerita..'mummy....tadi ammar nampak wawa tengah makan....masa ammar tunggu abah'

wah....aku terbayang2 macam mana kesungguhan ammar nih mencurik2 pandang wawa nih....hehehehhe

Oh....dan2 aku dapat idea untuk ajor ammar. ikutkan.. selalu aku ajor dia...membaca ke...menulis ke..mengira ke...mewarna ke...mesti dia mim alif lam sin. adeeeee aje alasan dia.

'ammar dah x larat laaa...'
'huwaarggghh...mata ammar dah x bleh bukak dah ni mummy'
'banyak lagi ke kene buat...tangan ammar dah penat la mummy..'
'besar sangat la ikan ni nak kaler...'

x ke rasa sentap??? udah ler aku nih ade ciri2 pendera sket...sikit2 piat telinga..sikit2 pegang rotan,....ringaann aje tangan.

so...now...kalo dia mim alif lam sin..aku guna ayat...'hmmm...mesti wawa suka saufi...sebab saufi rajin...' xpun....'tahun depan mesti ammar kelas x sama ngan wawa...sebab ammar x rajin..bla--bla--blaa'

dan2 tu dia bersemangat ko...

hehehehhe.....

1 comment:

Rozita said...

hahaha... advance..