Monday, October 10, 2011

nukilan untuk aku...

Salam...

Saya dah berusaha sebaik mungkin, walau hasilnye x 100%...kalo ade rezeki dan memang dah ditakdirkan itu rezeki saya..Insya Allah, Allah akan permudahkan segalanya.

tapi..kalo dah berusaha...minta tolong macammana pun...kalo dah ditakdirkan itu bukan rezeki saya....saya redha. sebab Allah itu Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya...

dan...

Alhamdulillah, saya bangga sekarang...sebab Allah bagi saya peluang untuk melihat dan mengikuti perkembangan anak2 depan mata saya.

setiap ari..
setiap masa..
setiap saat...

mereka main2 depan mata saya...
mereka bergolek2 depan mata saya..
mereka bergaduh depan mata saya...
mereka makan dengan airtangan saya..
mereka mandi dengan siraman saya...

saya tahu...setiap saat pembesaran anak2 saya...tidak akan berulang. arini lain..esok lain...lusa lain...tulat pun lain.kalau dulu...saya mengeluh..ari2 adalah sama. dan sekarang...saya takut terlepas detik2 pembesaran mereka. ari2 tidak sama....karenah mereka berbeza.

saya yang besarkan mereka...saya tahu...kelebihan dan kekurangan mereka masing2. dan saya sendiri akan cuba tangani kekurangan mereka...

tapi...

saya berharap juga...diberi peluang untuk membalas jasa kedua ibubapa saya. walaupun mereka tidak meminta...tapi jauh dalam ati saya...saya terhutang banyak benda dengan mereka...dan saya x mampu nk balasnye...

saya berdoa...semoga diberi peluang...biarlah dimurahkan rezeki saya untuk kedua ibubapa saya..saya tahu..jauh dalam ati mereka juga...mereka ingin melihat saya bekerja. mengguna semua yang saya pelajari. saya tahu...mereka dah cukup senang dan xmahu sesen pun dari saya...tapi dari saya belajar hingga berkahwin...saya punya impian. untuk mereka.

Ya Allah...berikanlah aku peluang itu selagi mereka masih ada.....


ohhh...penantian itu betul2 satu penyeksaan...

1 comment:

Rozita said...

amin...insyallah.. Allah akan dengar doa ko dan permudahkan urusan ko yanti..
tapi mungkin ada cara lain Allah nak ko balas jasa org tua ko tu esok2..
aku selalu fikir benda ni.. skrg ni aku bekerja, bila org tu sakit aku kena ambik masa untuk balik kg sebab nak mohon cuti bagai.. cuti terhad pulak.. macamana nak korban utk jaga org tua lagi.. dan selalu aku terfikir kalau aku tak keja bila2 masa aku boleh balik dan jaga org tua aku kalau mereka sakit kan.. tak perlu risau pasal cuti atau apa2 pun... cuma mintak kebenaran suami je..

jadi sentiasa fikirkan yang positif.. setiap ketentuan ada kebaikkannya..insyallah..