Monday, October 10, 2011

cite zafri pulak

Salam...

zafri...dah seminggu ceret beret. x nangis sakit perut ke apa ke...tetiba aje terbau haruman semerbak...

dah ler asik tertunda cucuk setahun...last timbang..berat baru naik 11kg. nih..jangan le susut balik badan dia...

memula kene...sehari lebe 10 kali okeh. aku stop seme makan2 dia..just bg susu,air masak ngn ors. sian okeh...merah2 montot. bukan sebab lambat tukor pempes ke apa....tapi sebab kerap nooo ceret beret nyer. sapu krim x jalan..last2 aku sapu minyak gamat. Alhamdulillah..hilang merah2 montot dia.

ari nih...dah berkurang sket. 5 kali aje. makan pun ikut suka dia aje. aku dah x masak bubur dah. bagi makan nasi butir2 aje. masak bubur...bukan dia nak makan...meraung2 ade lah.

so, bila aku suap ammar makan..aku suap zafri sekali. tapi...sejak baru2 nih...dia ikut pulak perangai abah dia...x suka makan ikan. kalo dalam pinggan abang dia ade ikan sekor...dia tengok...sambil mulot cakap...'eeeeeee...fissshhhh' sambil geleng2 kepala.. eeee...sekeh karang.

padahal masa makan bubur blend..selamba aje makan ikan....saboooo aje la.

Oh...dia punye suara pun kuat ya ampun. tau kot mummy sound trabel. sama naik ngan en usop n ammar.

oh...dia dah pandai cakap...walaupun lambat sikit...setahun lebe baru nak belajor cakap. nih word dia tau...pelat2 sikit..

abah-nih clear
fish-pun clear
abam-pelat2..
meoww-bolehla..
oh oh....-bila dia tercabutkan benda ke..terkoyak kan buku ke...
cicak-word pertama dia...

ye kengkawan...cicak adelah perkataan pertama dia terer sebut baru dia belajor sebut abah. ye...mummy redhoooo adik lebe suke panggil cicak dari panggil mummy...huwaaaaaa...

dan...semua cicak2 kat umah aku nih hanya berani tunjukkan diri bila diorang tau zafri dah tido. tau aje zafri dah terbongkang tida...berbondon2 lak cicak keluor.

ade cite nyer...

alkisahnye...dulu..selamba aje cicak2 kat umah ni keluor ikut suka. sehingga la satu ari tu...sekor anak cicak kanak2 lagi rasanye. terjatuh atas lantai.

ape lagi...ammar ngan zafri...hurung lah cicak tu. sambil ammar ajor adik dia...nih cicakkk...cicakkkk...cicaaakkkkkk sambil sifu tu kejor x renti2 diikuti mentor dia, sampai putus ekor cicak tu. alih2 mati kejung cicak tu...sakit jantung gamaknye. x bergerak2 sampai kesudahh..

sejak malam tu..zafri tahu sebut cicak...dan gamaknyer...cicak2 semua telah buat parti pakatan...keluor hanya bila zafri dah tido aje. ammar x tido pun..boleh keluor ngan selamba.

oh..ade satu kes tu. balik dari mengepow en usop dinner.ada sekor bapak cicak yang sangaat kusss semangat badannye...x sempat lari naik dah kene kepung ngn diorang berdua. abang kepung sana..adik kepung sini...serba salah jadiknye cicak tu nak lari. last2...cicak tu decide membatu terpaku bawah meja makan. ammar dah siap amik kayu golf menan dia nak keluorkan cicak tu...adik dia dah sesiap tunggu tertonggeng nak sergah cicak tu.

aku tengok cicak tu...terus x sampai ati. kesiaann okeh.lama cicak tu ketor lutut..terpakse aku leraikan...siaaann tau. mau trauma cicak tu. huhuhuhu

hampess anjing india ni....zafri nak susu. aku nak turun...anjing tu boleh melolong2 nyalak dia..meremang2 bulu roma aku. tepat pukul 0100 pulak tu.

okehla...lenkali ade masa aku tulis lagi.makin menjadik2 la nyalak dia...baling kasut karangggg....

1 comment:

Rozita said...

kus semangat badan si zafri tu... lebih dari najmi ni yanti..

cicak? hihi...

anjing tu ko jirus air je yanti...