Tuesday, October 11, 2011

meOw...meoW

Salam...

Alhamdulillah...dah dua hari aku menqada' puasa...

tadi...dalam pukul 1600, mata dah x bleh nak bukak2 dah. pesan kat ammar..kalo adik pegi dapur ke panjat tangga..bagitahu mummy ye.

aku pun terlelap la depan tv....

tetiba...aku terdengor sore diorang dok usha meow. aku tengok diorang dok depan sliding door yang aku kunci. dok ler terjerit2 meow..meow....meow...

tetiap ari...kalo x ujan, tepat pukul 1730 adelah masa riadah diorang. bebas main kat luor... masa aku nak pakaikan kasut zafri...zafri dok ler tunjuk2 kat pagor...meowww...meowww.

aku tengok...xde meoww la adik. itu dog....(sambil tunjuk anjing india depan umah)

ammar pun cakap...'meow ade la mummy. kalo kita tutup pintu nih...meow datang. esok mummy tutup..mummy tengok'

oh...ade meow datang umah rupenye...

malam tadi...dalam kul 2030, teringat lah nak siram pokok. ammar temankan..sambil borak2 ngan aku.

aku : meow ni suka betul berak kat pokok mummy la. malas dah mummy nak buang tahi dia.biar aje lah.

ammar: ohhh.... hmmm,mummy....ammar nak bela meow boleh?

aku: iskk..nanti dia berak, mummy kena bersihkan. nanti dia berak dalam umah, macammana?

ammar: x lah mummy...meow tu x berak kat dalam umah kita. dia berak kat pokok mummy aje..

aku : hmmm....ammar nak bela ke?

ammar: nak...tapi ammar nak meow yang hebat2 aje...

aku : nanti mummy tanya abah yeeee...

dalam ati aku....'wah...ko nak kucing parsi ke ammmarrrr??'

nota kaki untuk menteri kewangan merangkap menteri kesihatan kami, en usop..
macam mana abang, usul anak2 nak bela meow nih? bila bleh tahu kelulusannye?

1 comment:

Rozita said...

aku nasihatkan tak payah la yanti...nanti kalau korang balik kg..gi mana2 kena usung sana sini.. tahan ke?
kalau tak pun kena tinggal mcm kucing jiran aku..panjat lak rumah orang sana sini.. haru ooo..