Thursday, October 6, 2011

hai semuaaaa....

Salam...

eh...dah abis minggu pertama oktober dah?? huhuhuhu...punyer lah datuk bapak lama nyer...aku x menulis kat blog nih. ari2 sempat baca aje....x sempat nak menulis. bukan ape...hukhukhukhuk...

encik fujit saye, pemberian en usop majukk....dia punyer adaptor kaputt.. aritu guna dia sampai bateri dah yilek baru sador adapt prob....nih adek zafri la nihhh...suka buat gravity test terhadap adapt tu....huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

maka, bila ati dok melonjak2 nak tengok tenet..terpakse naik atas guna madu aku....puan pc hitam manis. nak tengok pun hazab okeh...kene bagi sama rata ngan anak2... sebelah pasang youtube, sebelah aku bukak apa2 yang patut. hazab okeh....nak2 kalo bahagian aku terlebe beso dr bahagian diorang, terjerit2 diorang....padehal asterok ade langgan kartun...nakkkk jugak ikut montoit mummy. hukhukhuk

nih...dapat ler tulis laju2...sebab zafri dah tido. bahagianyer....ammar lak tengok kartun.

hmm...ari nih masak nasik ayam aje. sayur2 xde....kasik ulam pegaga petik belakang aje. Oh...kebun kecik aku dah beralih pindah ke belakang dapur. ari tu dok depan....asal petang aje...abis segala macam benda-kasut, bola,robot, botol etc...akan melepak atas kebun aku.hasil kekreatifan zafri la nih. pastu...pokok tomato yang makan 6 bulan berhempas pulas nak hidup tu...selai..selai daun dia kene cabut. last2...inalillah bila zafri tunjuk kat aku....kekuatan dia menarik keluor pokok tomato dengan akor2 dia sekali... menangis x berlagu aku dibuatnyer. sadis hidup pokok tomato aku tuh. 4 bulan pertama dia hidup, en usop dok kata....aku tanam pokok jantan kot....xde bunga n buah pun? siannn pokok aku tu tau....

last2 aku pindah ke belakang...pakat tanam pokok limau smbal pulak. sebagai ganti pokok tomato... x cakap pun ngan en usop. karang..mau dia kata...beli aje laaa kat pasoooooo.

tapi.....panaaasss aje ati aku tau. asal bangun pagi aje...mesti ade baja organik sumbangan ihsan meow2 belakang umah. dia membaja kat pokok limaaaauuu tu aje.

mula2 aku membebel2 gak..tapi bila en usop kata..bior aje lah..save budget x yah beli baja. nak2 aku dah start nampak pokok tu tumbuh...so, aku bioor aje la meow2 tu membaja. esok, nak bagi meow tu makan la.... beli ikan longgok2 tu kan...kasik rebus. gaul nasi...tanda terima kasih.

maka...setakat ni yang berjaya menghempas pulas untuk hidup....cili, kucai, daun kunyit dan pegaga. bertahaannnn semuaaaa....bertaaahhhhannnn. ecewaahh...

No comments: