Tuesday, November 22, 2011

cite isnin ari tu..

Salam...

Alhamdulillah...penantian aku dah berakhir. bersyukur sangat atas rezeki Allah. Ye kawan2...saya dah berjaya dapat keje. ai akan jadik minah kilang u....auwwww.

Insya Allah...1hb Disember ni...ari bersejarah untuk aku. berakhir sudah gelaran penganggur bertauliah. dan kepada pencari2 keje di sana...saya paham perasaan dan situasi kalian..caiyok2..teruskan berusaha.

dan untuk itu..aku kene buat medical check up. humang aih...azab. mula2 kene amik borang etc etc kat kilang. then pegi ke klinik panel. ramainyer manusia..xray seme..amik darah seme...kene pegi kpj kluang utama pulak....sekali..pukul 1500 baru doc ade.

pikir2 punye pikir....sementara tu...pegi Pantai Batu pahat dulu lah. cucuk zafri. sampai2 kul 1200 dah. pun..sesak orangnye. nih kompem ramai amik cuti isnin sebab selasa Johor cuti.

okeh..cerita perkembangan zafri. berat 11.8 kg dan tinggi 58 cm. Alhamdulillah. cucuk mmr + ciken pox+pvr.

dah setel...nak tunggu setelkan bil seme....en usop g beli lunch ngan ammar. aku lah ngan zafri dok tunggu. x cukup nafas aku dok ikut dia bertawaf spital tu. bila dukung xmo...nak berjalan aje. heran aku..banyak betul tenaga dia. huhhuhuhu...

lama gile aku tunggu rasa macam nak pitam dah.

en usop dah siap..amik aku ngan zafri...kejor balik ke kpj kluang. check itu..tunggu lagi..dapat result..berkejor ke klinik lagi satu..check peparu.

lama jugak aku tunggu...dengan x makan lagi..nak2 kene puasa malam sebelum tu. kepala dah masuk angin...rasa macam nak muntah dah.

bila turn aku...rupanye kene sedut n hembus nafas. hukhukhuk..nyaris2 nak fail. sib baik doc tu baik. en usop kata..biasa dia bagi 2 kali aje test. aku buat siap 5 kali. x sampai piawai dia. x cukup nafas daahhhh....syukurlah hujung2 aku lepas. 83.6. doc siap kata dah boleh masuk pertandingan karaoke dah. huhuhuhuhu. en usop siap berlagak..dia buat sekali aje..90 lebe. hek eleh...nafas saya dah diperuntukkan kejor zafri bertawaf spital bang.

balik umah...mandikan anak2...terus makan lunch tapau merangkap dinner. kemas2...buat susu seme..terus terbaring. pening kepala x tau nak cakap macam mana.migrain kot. dah lama x kene sakit kepala macam ni. xpun angin dah masuk kepala. sib baik tengah bercuti..pas maghrib...pandai2 ler anak2 bawak diri. en usop yang drebar pulak kene pantau diorang. hehehhehe.

sador2 pukul 2300...tengok zafri dah tido kat lengan kiri aku..dan ammar tido kat lengan kanan aku. eh pandai pulak diorang cari tangan aku...ke aku tido terlentang melentang? tengok2 tv dah tutup..en usop kat atas ler tu.jenguk atas...nampak cahaya monitor...en usop buat keje ler tu.

eh...lupe daaa...finale mesia vs indonesia. terus bukak tv...sib baik sempat tengok. hehehehhehe....tahniah mesia....

naik atas...bagi ulasan sukan kat en usop..terus en usop ajak turun bawah...dah seme berkampung tido kat bawah. hehehehhe...

isk....seram sejuk pulak bila pikir nak keje nih. ammar aku antor skolah dia tu sampai petang. amik kelas ngaji skali. zafri aku antor kat mak member en usop.

wah..berdebor2 nih...

4 comments:

Rozita said...

aku nak gi meeting.. tp tgk ko update terus nyinggah... hehe.. tahniah! kilang mana ko keja.. payah sikit nak terus terjah umah ko lepas ni yanti... apa pun gd luck kawan!

KesahKu said...

mekasih ita...
xpe...ko balik pun wiken kan. aku wiken x keje. normalshift.
kilang getah aje haa...

iLhAm said...

yeahhhh congrats kak!!! chaiyok2...career woman lah pasni.. =)

mama pipie said...

congrates yanti.. selamat bekerja.. sama lah kite ye keje kt kilang