Sunday, November 27, 2011

azam sempena Maal Hijrah-

Salam..

eh..x terlambatkan nak ucapkan...salam maal hijrah kepada seluruh umat Islam. kali nih...aku rasa aku nak berhijrah.

aku sangat suka pasang azam tapi kali ni..amik berkat sempena tahun Islam pulak.

Alhamdulillah...dah nak start keje khamis ni..aku anggap aku berhijrah menjadik orang yang lebih terbuka, berpengalaman...dan aku berazam...akan cuba buat yang terbaik dan buktikan kepada orang yang memberi aku peluang ini...'campak lah saya ke dalam bidang apa pun..Insya Allah, saya tidak akan menghampakan anda...'

Alhamdulillah...dah nak masuk 7 tahun berkahwin. aku berazam...akan cuba menjadik isteri yang solehah. mendengar cakap suami. terima kasih laling sebab memberi keizinan saya bekerja...dan Insya Allah...saya akan cuba yang terbaik untuk menjadik isteri solehah dan cuba untuk tidak menjeling2 jejaka taf2 di luar sana...hehehehe. eh, skali pandang x dosa tau....

Alhamdulillah...aku dikurniakan 2 anak boboi (kata ammar) yang akalnye...x diduga. Insya Allah, mummy berazam akan cuba menjadik mummy yang lebih bersabooorrr...walaupun piring cawan mummy abis berderai2 zafri terbangkan..walaupun sofa mummy dah wajib disalinkulitkan dikejekan dek kamu berdua...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....

dan...Alhamdulillah...disebabkan aku kene check up ari tu...baru aku tersador dari penipuan penimbang kat umah nih. hukhukhuk..bulat2...mati2 aku kene tipu. asal aku timbang kat umah aje...berat aku 54 kg...asal timbang aje..54 kg. makan banyak pun...54 kg. terdetik gak dalam ati, kot2..dia rosak leh timbang sampai takat tu aje..aku suh en usop timbang..okeh..dia leh berjalan jauh dr 54 kg. maka...berlagak dalam ati tanpa kesyukuran...aku menten 54 kg. skali masa check up...1st klinik timbang...59 kg!! dalam ati....hmmm, ralat aje nih. 2nd klinik...59 kg jua...dan 3 rd klinik..kompem 59 kg. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
bengang nih. malam tu aku timbang kat umah..eh...55 kg aje. aku jual ko nantiiii.....

panas ati aku... tu xpe lagi.

semalam..en usop blanje aku baju setelah lama aku x minta2 baju. haaa...kau, upgrade dari saiz M ke L dan XL. huwaaaaaaarghhh.... yang XL tu buat en usop tengok aku x berkelip2...siap kata, nih...nak naikkan ke saiz apa lagi tahun depan? kejam kan...

tapi..ade lagi yang rasa sangat sedey ok.

di pagi sabtu aritu...kul 7 lebe. ammar ngan zafri dah bangun. aku bawa diorang turun bukak tv. aku ngan diorang golek2 kat bawah. aku pelok zafri...ammar pelok aku. baju aku terangkat sikit. seme tengah mamai. ammar pelok aku dari belakang...tiba2..dia bangun terkejut.

ammar : eh...(sambil tengok badan aku dari depan)
aku: kenapa ammar?
ammar: ammar ingat ammar pegang tetek mummy. rupernye perut mummy. hahahahha.
aku terus segor biji mata..terus duduk pandang dia yang gelak punyer la macam aku clown.
ammar : perut mummy dah buncit la..ammar ingat tetek tadi. terkejut ammar. hahahahahha.

cis...zaasss...zassssss....sarap suruh abah beli. mummy xmo masak.

sangat sedey okeh. sama ada tetek aku makin kecik or perut aku yang over. x bleh jadik nih.

aku cite kat en usop kejadian tu..tau dia cakap ape. 'makan selera aje. org demam, xde slera..ayang ok aje. pompuan lain majuk..xmo makan. ayang, abang tengok...kalo majuk, bertambah2 makan.'

ke..aku dah obses ngan makanan??

maka.. sempena maalhijrah ini...aku berazam untuk diri aku..nak bersenam dan jaga pemakanan. target aku...53-54 kg dengan perut kempis. ibarat kata en usop....berat tu hanya angka..yang penting jangan terbabas dari landasan.

saya nak perut yang kempis..pinggang yang langsing...hanya untuk awak..en usop. hehehehehe...
tahun depan...insya Allah..saiz M.

sekian.

2 comments:

Rozita said...

hahaha... aku tak leh tahan... gelak guling2... aku ni haa... nak bersalin pun org tak perasan lagi aku mengandung... apada...
wei selamat bekerja k...gd luck!

zafwah said...

congrats dah dapat keje..mesti kalut nak urus semua awal2 keje ni..

aku pun tensen gak..berat pas beranak ni tak turun2..tgk perut rasa nk gi wat liposuction..huhuhu..anak aku yg sulong siap ckp kenapa lepas mama kuarkan baby perut mama tak kurus2..huwaaaa...tensi2..