Monday, November 14, 2011

cite ari nih

Salam..

baru terjumpa jalan nak ke blog aku. sesat punyer lah berminggu2...hikhikhikhik...

nih...seme dah setel. umah dah sapu..baju dah basuh n sidai...toilet dah cuci..masak pun udah. masak simple aje....perangat sambal udang petai, telor dadar, ikan merah asam pedas dan sayur campur bersama cikenbol. siaaappp...

tengah masak2 tadi...ntah cam mana aku terlupa assistant aku tu dah tinggi..bleh dia tolak bekas lada blend...sib baik mak dia nih jenis pantas bersilat kuntau bagai. jatuh sikit dan tempias ke arah aku. perghhh....lantai toksah cakap la...tapi bersyukur ya amat..aku sambar ke arah aku tu yang tempias kene baju aku. x dapat ler bayangkan anak manja en usop tu berlumur lada. kalo kene...mahu 7 hari 7 malam aku akan jadi isteri mithali...jalan kepala tunduk aje. dan kompem telinga aku dok menadah mendengor ceramah2 dr ustaz yusofketon qadrawi...huhuhuhu.

nak membebel marah..xdan lah sebab sah2 salah aku letak kat hujung2 kabinet. huhuhuhu..

ammar g skolah. dok ler menghitung ari bila nak friday. ari2 tanya aku...ari ni ari apa mummy? bila aku tanya balik--kenapa tunggu friday abang? abah xde plan nak bawak kita g holiday pun la...

tau dia jawab apa..."ammar nak tido lambat dan bangun pagi2...nak tengok kartun."

wah...hazab la aku nak berebut remote sebulan cuti...

xpe...xpe...aku dah siap2 plan ape aktiviti dia kene buat sepanjang percutian...masak ler kamu ammar.

ahad nih nak tanya akak belakang umah...dia antor anak dia ngaji ngan sape. aku bukan ape...ammar ni kene orang lain ajor.aku ajor sampai terkeluor tekak...dok marah dia. mulut sebut betul..tapi huruf lain...(baru iqra 1...). Alhamdulillah...dia dah boleh tulis dan kenal huruf jawi nih..cuma bila digabung2kan tu yang dia main2 sket.

aku kan...berpegang kata pada 'budak2 hatinya terang...' maka, sambil2 aku masak...sambil2 aku tengok tv...sambil2 aku lipat kain..aku ajor hafalan. Alhamdulillah..dia dah hafal 6 surah lazim. syukur sangat. siap aku pesan2...kalo mummy mati ke, kalo ammar rindu mummy...ammar bacalah seme surah2 yang mummy ajor ye...' wah...drama2 koo...hehhehehe.

maka....disebabkan dia dah hafal surah2 lazim...maka...maka....doa makan pun jadik panjang ler.

dulu...dia tambah Al fatihah. bila balik muor, tengok opah mak baca lagi panjang...dia tambah surah annas..huhuhuhu....jangan sampai ayat kursi sudah la ammar...agak2 la jugak kan...

kalo en usop balik makan lunch...en usop baca doa makan aje..ammar leh tegur...'baca al fatihah la abah...'

sabor aje la...

hmmm...tahun depan dah 5 tahun.macam x percaya aje ammar dah nak masuk 5 tahun....

lagi bertambah umor dia..lagi besar tanggungjawab aku ngan en usop. sedikit rasa takut..sebab takut x terpikul berat tanggungjawabnyer....huuhuhuu...

2 comments:

Rozita said...

betul tu yanti.. bila pikir tanggungjawab tu seram nak beranak reramai...

KesahKu said...

tu lah..nak zaman skang nih macam2 dugaan nyer kan..