Wednesday, November 2, 2011

bengangnyer aku la haiii

Salam...

bengang betul aku ari nih.

sejak duduk sekitaran ngan cina nih kan...aku macam dah terikut2 ngan diorang la. bukan ikut apa... kelmarin, ah chin dah bising2 ngan aku...lagi 3bulan nak tahun baru. dia risau x sempat kemas2 umah...

wah...umah dah taraf hotel2..hari2 umah berkilat...xde budak kecil..pun mau risau takut x kemas2 umah.

maka, aku pun terjangkit la jugak dengan dia ni....aku niat kemas2 umah sebab nak raye aji. buleh la kan...

semalam, dah tukor cadar ngan sarung bantal 9 biji bantal kat bilik tamu...lap cermin tingkap dapur..kemas2 stor...fuhhh.

ari ni..plan, nak sapu sawang ngan cuci tingkap tingkat atas seme. maka, pagi tadi..dah sesiap kemas depan, sapu hall bawah, mandi2...get ready nak sarap.

dalam pukul 0845..henset aku bunyik. naik no melaka. saspen.

sekali...kolej perubatan yang ari tu tepon lagi....kali ni persekitaran aman. zafri layan spesel ejen oso...

bila dengar betul2..nih english standard nih...pompuan yang sama...india. tapi bukan india local ni.

mula2 dia tanya aku..sekarang ni aku keje ke x? aku jawab...aku fulltime housewife sebelum ni ikut asben 5 thn study then baru setahun balik mesia dan sedang mencari keje. dia tanya...aku abis master bila? aku jawab 2008. dekat mana? ukm. pastu dia tanya...aku ade pengalaman yang berkaitan x dengan pekerjaan yang aku mintak ni..aku pun cite la serba sedikit. pastu dia tanya..aku mengajar dlm bahasa apa? aku jawab malay sebab ukm kan standard language dia malay..tapi kalo nak aku ajar in english...xde masalah.

lepas tu...dia cakap..dia just nak tahu aku mengajar tutor dulu dalam bahasa apa aje..then, dia cakap bye...pastu letak...

aku macam...
haaahhh???
ca ya ba alif ya (pestime aku maki hamun..)
ko ni kenapa hahh?? 2 kali pulak tu ko tanya aku...gatal biji ke apa?
'ko nak ape sebenarnyerrrrrr??'
org lain iinterview via phone pun arrange date first..siap say thank you bagai..ko plak main letak bior aku terpinga2..wth??

astaghfiullah....

siyes....terus sakit kepala aku. rasa macam nak muntah bagai... masak pun ala kadar aje...kangkung goreng, ayam goreng, ayam masak kicap ngan sambal belacan..kering tekak en usop...

aku rasa la tinggi kot tekanan darah aku tadi...lain macam sakit kepala nye....

en usop balik makan...aku pun cite la...bengang weiii....

en usop kata...sabar...ade hikmahnye. Allah nak duga kta guna minah tu... nak tengok kita sabar ke x...hukhukhukhukhuk.

pas bagi makan seme...aku pun tido. x tahan sakit kepala. bangun aje..Alhamdulillah dah hilang sakit kepala.

nih..aku google betul2 laman web dia...aritu aku just baca info dari adv aje...nih aku siap baca sampai ke organisasi seme..

makkkkkkkk....agak2 nak jumpa pelakon tamil...sedang elok lah dapat keje tu..mana tau, dia tranfer ke main uni ke kannn...

adehh..padan lah en usop gelak sakan tadi....dia dah tau sesiap dah...

ni..kalo dia tepon lagi aku nak cakap bahasa melayu aje..kalo tetiba dia bagi emel suh datang interview...memang kene la....

huhuhuhuhu...

hancur terus semangat nak mengemas umah ari nih....

2 comments:

Rozita said...

sabo... sabo..

yanticomel said...

aku tengah menahan sabo sehingga dia tepon lagi kali ketiga..
aku nak cakap..deeiii..yapadeiiii