Saturday, February 11, 2012

Jahatnyer aku....

Salam...

hmmm...memula ingat nak hilangkan diri terus dari dunia blogging. tapi x bleh..sebab ia bagaikan satu terapi untuk aku. dah sebati....heheheheh.

tapi...kali nih...aku guna new blog sebab yang lama tu biarlah jadik sejarah dan hanya yang mengenali aku aje yang tahu...our past life kan...tapi xtau la iklan nuffnang tu macam mana....

okeh...

oh..aku x menyempat2 nak mengaco ita n baby gegirl dia. hukhukhuk....bukan ape...Allah duga kami lagi...

gini citenye...beberapa ari sebelum raye cina...Zafri kene admit. jangkitan kuman kat paru2. (ita, aku paham bebenor camne ko rasa masa najmi kene...). ikutkan kene tahan 10 hari. sebab 2 kali tukor antibiotik. tapi dah x larat la duduk sampai 7 hari...nak2 kene kuarantin kaw2 dalam bilik aje. bukan sebab zafri tapi sebab ade patient yang suspek H1N1 bleh merayap2 main kat luor. maka, selebih 3 ari tu..ulang alik la dari bp ke kluang...7 mlm dan 7 pagi untuk drip ubat. mencabar betul rasa sebab kali nih..aku dah bekerja.

now, kene follow checkup every week sebab last week pun nafas dia ade bunyik2 n batuk2. kalo lengkap ngan muntah2...kompem tahan lagi tu. doc bagi ubat gas 2 jenis...ubat antibiotik, cairkan kahak, kuatkan paru2 dan ubat antiflu. sian betul rasanye tengok anak ngadap ubat macam2..

bukan aku minta...bukan aku nak.. mana2 mak pun x nak tengok anaknye sakitkan?

tapi...ade jugak makhluk kat bumi nih bleh jadikan itu sebagai bahan lawak. mulut cakap lepas. x tau tinggi rendah langit....hidup ni macam roda.

ayat puaka dia...'jika ai ajak u to go dot dot dot...riso pulak nanti anak u jatuh sakit sampai 2 minggu masuk spital. x pasal2 ai kene take over u punyer keje. kan dah susah..'

macam cilaka kan ayat dia?

nada dia macam gurau2...gurau sinis. otak dia dekat kaki. xde perasaan kan? macam orang xde iman.

aku?

mula2 aku gelak aje..sebab...xde satu keje aku yang dia take over pun. tapi dalam ati aku yang setan dok berdansa2 nih...memanjat2 doa..

" Ya Allah..Kau tunjukkan lah si polan ni...bior anak dia sakit lebih teruk dari anak aku. berikanlah dia pengajaran bagaimana aku rasa...amin" lebih 44 kali kot aku berdoa2...

nak2 pulak time tu tengah peot. lagi la kan...siap doa bior dua2 anak dia terlantor kat spital berbulan2.

lama2....bila akal yang menguasai ati. bila iman menguasai jiwa...

kesian pulak anak dia...dia yang buat taik, anak dia x bersalah. apelah anak dia tau. rasa time tu, aku pulak yang sama taraf dengan dia..otak dekat kaki. nauzubillah.

beristighfar la banyak kali....siap berdoa lepas solat...' berikanlah kesihatan yang berpanjangan pada anak si polan tu...' pastu diikuti...'Ya Allah, hanya Engkau yang sebaik2 pembalasnye...hanya Engkau yang mengetahui apa yang aku rasa dan hanya Engkau yang maha pengampun.'

eh...rasa keji pulak doa aku camtu...nak jugak Allah balas. huhhuhu.

tapi..xpe lah.

muhassabah diri..Allah sayangkan kami. sebab tu Dia duga kami dengan kesihatan anak dan duga kami dengan mulut makhluk xde akal itu...

tssskk...jahatnye aku...

No comments: