Sunday, May 6, 2012

dah bulan 5...

salam...

sekarang dah bulan 5 kan...lagi 2 minggu lebe...hero rambut kembang kami..aka ammar zafri rizqullah nak masuk 2 tahun. sekejap aje rasa....

sejak menjak dah dapat akal..macam2 karenah dia nih. zafri ni pandai berontak. siap lompat2..pukul2 tangan kat sofa..kalo x dapat apa yang dia nak. berangin sikit dia nih...tapi...dalam dia berontak2 tu..dia ikut jugak cakap aku or en usop. cuma drama2 dulu....jenuh bergusti dengan dia nih tau. dia nih jenis..kalo dia nak buat satu benda...dia tetap nak buat. dulu2..aku berkeras larang jugak...tapi lama2 aku reverse psikologi... sebab kalo aku berkeras..dia akan lagi kuat drama2... so, katakan lah...dia tetap nak panjat kerusi then lompat. aku bagi aje...tapi jaga jugaklah standby takut kepala terjunam dulu kang naya...bila dia tau sakit ke...atau dah tau ape dia tau..dia ok. sabo aje kan.

tapi...paling haru..kalo lalu kat kedai mainan...bleh jadik drama kat situ....cam kes aku pegi downtown kat muor. haru betul...dia punye meraung tu..sampai mak ucu dia serender nak bwk dia...rela bawa ammar yang x renti bercakap tu. hujung2 beli menan dia aje la...x beli apa pun. menan dia ngan abang dia. melayang rm 25 aku..sabo aje la...

oh...tetiba teringat pasal cicak. ade satu malam tu..kebetulan malam khamis kan. ntah macam mana zafri terjumpa anak cicak nyorok bawah motor dia. ape lagi...dia kejor sampai ketor kaki anak cicak tu...pastu dia pijak sampai mati. huwaaaaaawaaaa...eh..dapat pahala kan? berani sungguh. pastu..ade satu ari tu..aku tengah bersilat2 kat dapur....ade serombongan semut berhimpun kat dinding tepi toilet. ngeri maakkk...ramai2 pulak tu siap ade yang buncit2...aku tunggu nak spray aje masa seme dah tido. skali zafri pun ternampak...dia amik penyapu..terus dia sapu semut2 tu...masuk bawah pintu luor. licin lincau semut2 tu dia sapu...aku? terjerit2 kat belakang dia...sbb geli ok...ammar? 'eeeee...banyaakkknyer semutttttt' jugak di belakang adik dia.sungguh bagus abang dia kan? bila hilang seme semut2 dari pandangan zafri...dia letak penyapu..terus pandang aku ngan ammar...'DAH'. terkedu kejap aku...harap2 terus begini lah perangai gentleman dia....jangan lah menurun perangai en usop wat x tau aje perhimpunan semut2 tu.

oh...nak bagi hadiah apa ek? kita balik muor paw atok ek.....

ke...nak adik? muehehehehehhe

No comments: