Tuesday, May 31, 2011

;)

Salam...

tadi....lepas en usop g keje, aku sambung tido lagik. sedap pulak golek2 ngan anak2 yang terbongkang tido.

sekali...zafri dok cium2 mulot aku...sambil gelak2. aku tengok jam. Makkkk...kul 10 dah. mak budak bangun lambat tu....yang ammar plak sedap pelok aku.

kelam kabut mandikan seme...tukor cadar seme siap2...turun bawah.

bagi ammar ngan zafri makan roti jem cokelat n kacang. aku keluorkan lauk2..defrost.

maka, disebabkan takut x sempat siap masak sebelum en usop balik...lauk yang aku masak lagik senang baitu....ayam asam pedas, kacang boncis+keret+fishkat goreng , telor dadar+ikan bilis+bawang+lada. zafri plak...bubur nasi+labu+kobis bunge+ikan bilis. sap2 sui siap....kul 1230 siap seme. skali suap zafri makan.

skali....kul 1245 dapat koling dr en usop..."ayang...abang x balik makan." huhuhuhuhu..mintak oksigen mintak oksigen...sabo aje la kan.

zafri dah siap makan...tanya ammar, dia kata nanti kalo dia lapar..dia cakap. so, aku yang belum makan ape2...melantak la dulu.

menan zafri dah siap basuh seme..skang cuaca cam malu2 gitu kan. x senang duduk dibuatnya. cam kelmarin..panas terang2 skali ujan. ujan panas. kelam kabut aku tolak ampaian.

semalam, menteri kewangan bagi arahan...suh cucikan kipas hall. mentang2 aku cuci kipas seme bilik tido atas kasik laju sket kipas tu. dapat plak arahan suh cuci kipas hall. bang...kipas tu kene tukor. dah no 5 pun laju cam no 1, tu bukan sebab habuk...tu sebab dia dah uzurrrr. kaborkan ler kat tuan umah. kalo x, saya yang kaborkan masa abang g outstation.

ari nih, disebabkan aku blur2...bangun lambat, aktiviti untuk ammar adelah....mengaji. dia kata nak abiskan sampai ya.

petang kang..suh dia lenyekkan pisang. nak buat cekodok.

zafri lak..dah makan, main2 sket...tu bagi susu..dia minum sambil tengok tv. kang kalo ngantuk..tido sendiri. dia nih, Alhamdulillah..senang jaga. x banyak songeh cuma satu aje...susah benor nak pakaikan baju. nak pakai baju macam kene dera. berpeluh2 aku nak pakaikan baju dia. nih, aku nak betulkan masa tido dia. sejak menjak nih, tido kul 0000 lebe. sabooo je la.

itu aje la cite aku untuk ari nih....

2 comments:

Rozita said...

aku nasib baik adik selalu tidur awal.. manjang kul 9 dah tidur tp kena layan abg long pulak yg selalu tidur lambat... kadang aku dah tidur dia x tidur lg...

senang zafri suka tgk tv... najmi langsung tak suka yanti..

KesahKu said...

ita...
sib baik abg long dah pandai bw dri kan...

ita...zafri tu ngikut aku.
sejak dlm pntang,
aku susukan sambil tgk tv...
sudahnye...dia suka tgk tv.
nak2 cite hindustan...sampai abis dia teman aku tengok...hehehhehehe