Wednesday, June 1, 2011

raHsiA

salam..

nih cite isnin kelmarin...

aku tengah lipat baju...ammar tengah berusaha menangkap ikan2 dia..zafri tengah main menan dia.

tengah dok lipat baju....

ammar jerit.."mummyyyyy...adik naik tangggaaaaa"

aku kelam kabut berlari...dan maybe sebab efek sore abang dia ngan kelam kabut aku tuh, zafri ilang kawalan lalu...bergolek2 dia jatuh. 2 anak tangga. lebam sket pipi atas belah mata kanan dia.

alamakkkk....

aku dah terbayang kene tazkirah ngan en usop......

terus amik air batu, balut ngan towel...tuam2 kat pipi dia. sambil cakap ngan ammar...

"ammar...nanti cakap ngan abah, adik lebam sebab terlanggar motor abang ek. rahsia nih tau. jangan bagitau abah. nanti abah marah. okeh?" (ye...aku ajor dia berbohong...huhuhuhu)

"okeh mummy..."

dan...petang tu...aku siap mandikan diorang, buat air kopi..goreng kopok lekor. aku pun dah mandi siap2..wangi2...

en usop balik...aku seperti biasa...sambut sambil dukung zafri...salam seme....skali...en usop dapat detect...lebam kat pipi zafri. belum sempat dia cium aku. huh.

"nih..nape lebam nih?"

aku yang tengah tersenyum manja goda2 gitu baru nak bukak mulut....terus anak bertuah tu berkata2....

"rahsia nih abah....adik jatuh tangga...tergolek2 kena pipi dia, lebam abahhhh. rahsia tau abah"

senyuman aku...lama2 terus kelat..sekelat2nya...rasa cam dah terbayang kene tanya soklan yang sama berulang2 kali sampai aku tido. huwaaaaaaaa....

aku jeling kat ammar...rasa cam nak sekeh kepala dia ajeee....

bukan setakat berkata2..siap buat lakonan semula tu camne adik dia tergolek.

ammarr....ammar tau x ape tu rahsiiiaaaa?????

4 comments:

Rozita said...

ko ajar dia membohong memang patut pun... hahaha...

alyna said...

naper tak ajar dia 'rahsia' dulu... lawak ar ammar

KesahKu said...

ita...
huhuhuhu...takut kene bebel punye pasal.

alyna aka epel...
tu ar..silap.
ingatkan dia paham sebab gaya cam konpiden 200% paham apa 'rahsia'..
huhuhuhu

alyna said...

pasni kena lebih berhati2 hahhahaha... bukan berhati2 jaga anak, tp hati2 nak tipu anak muahahahah