Tuesday, September 13, 2011

BeBeLaN seDuniA

Salam....

nih tengah tunggu pukul 1030 untuk aktiviti mari memasak bersama puan aryanti dan pembantu beliau, zafri....menteri kewangan sejes nak ayam goreng ngan sambal belacan. untuk ammar n mummy dia ni...aku masak ayam masak lomak dan sayur kangkung ajo.

dah siap sapu satu umah...sidai baju...berehhhhh.

semalam...adelah ari aku potpetpotpet sedunia. mangsanya....ammar zafran hakimi dan en usop. pantang tersilap sket..mulalah kepotpetpotpet-an aku. jenuh telinga diorang semalam.

alkesahnye....

semalam...aku dah sesiap bangun n mandikan ammar kul 0700. tanya nak makan ape...dia nak roti telor mayo tomato...(benjo). wokeh..sapsapsui siap. dia cakap...mummy pasanglah cite kartun...kejap aje ammar nak tengok. aku cakap...okeh, tapi kalo abah dah siap...pegi sekolah ekkk...ok mummy, pomis..

bukaklah cite katun.

kul 0745..en usop dah nak pegi keje dan kebetulan cite dibo tu abis. aku tutup n suh ammar pegi keje..

tetiba...ammar pelok aku, ammar nak mummy...nak mummy antor. aku pujuk2....sebab minggu kedua bulan depan ade konsert. kang kalo slalu x dtg, kene duduk belakang tabir aje..ape kelassss. pujuk2..dia naik jugak keta walaupun mata ade sket genang2...

lepas diorang pegi....aku ngan zafri kemas2 lah halaman..kasik sapu2..basuh2...

tetiba...x sampai bape minit....en usop balik. bawak keluor ammar yang dah melalak2...then, terus g keje.

wahhh.....drama2 okeh.

silap betul...aku nih garang okeh.

maka..berlaku lah ribut taufan...pokpekpokpek..aku marah. alasan dia..dia nak mummyyyy. yee yeee budak tu..walhal nak tengok katunnn.

last2 kantoi...dia nak tengok katun. siap cakap adik yang nak tengok...waahhh...aku sambung balik syarahan aku.

satu taman dengor okeh. bengang betul.

en usop kol...dia pun kene gak. sebab...x tegas ngan anak. kalo aku lah..antor aje. dia melalak2 ke...setakat bape minit aje. nanti dah jumpa kawan2..kompem sronok punye.

paling teruk kene..en usop. aku tahu...dia pun sama naik ngan ammar dlm perjalanan tu. diorang nih...kalo sehari x bergaduh x sah.

siap en usop kata..dia nak makan lunch kantin. malas nak dengor aku berceramah le tu. tapi..dia balik jugak lunch tu sebab petang ade meeting.

abis dua2 kene ngan aku...

en usop...x tegas ngan anak. antor aje lah kan..dah separuh jalan dah. anak nangis...buat derk aje lah...antor aje kan. memang lah baru 4 tahun. tapi...nanti lama2 anak tau, kalo nangis over2 sket..abah antor balik, xyah g skolah.

ammar...pasal nak tengok kartun aje. kalo skolah dia x buat konsert bln depan, idak ler aku hangin sangat. nih...aku tanya baik2, kalo xmo skolah..tahun depan duduk umah main ngan adik dulu. xmo pulak, merayu2 nak g kembara dia... aku sekeh karang.

ammar tido malam pukul 2000. lega telinga dia dah..

en usop...sampai aku nak tido pun aku bebel2 lagik. siap dia tanya..ayang x penat ke dok bebel2 nih? huh.

sabo aje kan.

oh..ammar ngan en usop kan... diorang kan...kalo salah sorang kene marah ngan aku, diorang gelakkan. contoh lah..aku dok bising2 marah en usop, ammar gelakkan abah dia tau...senyap2 belakang aku. cenggitu gak kalo ammar yang kene..en usop bantai ejek dia senyap2 belakang aku.

sabo aje kan...mesti diorang ade komplot tu. nak2 kalo wiken...aku masak. panggil makan. diorang pandang2 sesama diorang siap buat signal mata...pastu gelak2..pastu pura2 makan sedap lah kononnye...mesti ngutuk masakan aku ler tu.. sabo...sabo...sabo....

1 comment:

Rozita said...

hehe... kelakar lak aku baca.. tapi serius kalau aku jadi ko pun hangin jugak... kalau aku dgn shah memang kitorang tinggal je kat sekolah tu dia nak buat drama apa ke nasib la.. paling2 pun 10 minit je..

mungkin en usop x kisah pasal ko duduk rumah.. kalau ko keja dia sure tinggal punya..