Wednesday, September 7, 2011

mengemas umah...

Salam...

Selamat Hari Raye.....

hmmm...baru dapat bernafas sekejap. balik kluang..petang ahad. nak dekat maghrib. tu pun bertolak dari muar je pun.

ammar ngan zafri betul2 lepaskan gian. ammar..gian ngan cite katun peberet dia. zafri..gian ngan menan2 dia. tunggang langgang umah....huhuhuhuhu.

isnin ngan selasa...adelah hari mendobi dan melipat2 baju. cuma belum sempat nak susun2 aje...bukan ape...baju2 tu seme kat atas...kalo aku susun bersama2 zafri...alahai..x buat keje le jawabnye.

tadi...adelah ari mengemop umah. berpeluh2. sambil mengemop..terasa terbuai2 lemak2 di badan. adehhh.....lelemak ari raye le nih... en usop pun tegur2 dah ni. saje aje buat2 silap parking tangan...asik terpegang perut aku aje. cehhhh....sabooo..saboooo...eh..melalut.

nih, baru pas makan nasik. tadi, tertido kejap...lepas bagi ammar ngan zafri makan. ngantuk sampai x bleh bukak2 mata. sib baik ammar boleh diharap. diorang main kejor2 sambil dua2 henyak aku yang terdampar tu. mata x larat nak bukak...langgor cam mana pun, xde efek gak. huhuhuhu...aku bangun sebab zafri tunjuk montot dia betul2 depan hidung aku...sesakk napas dibuatnye....beyakkkk.

sat gi...nak g kemas2 baju yang dah dua ari tunggu untuk disusun aje. sementelah zafri tengah tido nih.

malam kang nak g carik balang kuih. haaa...jangan x caye, aku baru nak carik balang kuih haa. cari kat giant ngan pacific..abis dah. adeehh..kalo xde gak. aku hidang aje ngan bekas2 kuih tu terus...selesai. hehehehee...

okeh..setakat nih aje..untuk warm2kan belog ini. jumpa lagi yee....

3 comments:

Rozita said...

kalau aku tau ko ada rumah hari senin tu harus ku serang.. hehe... nak rasa cookies...

izfa said...

salam kak yanti :) lamanye xbaca blog akak dan x ikut perkembangan akak..hihiii..selamat hari raya aidilfitri kak yanti..maaf zahir dan batin >_<

KesahKu said...

ita..
kalo ko dtg senin tu...balang kuih xbeli lagi..
aku kasik keluor ngan tin2 skali.
hehehhehehe..

izfa...
salam izfa... hehhehe..blog merapu akak xde apa pun yg best..hehhehe.
dah balik mesia ke?
kalo dah...jmputlah datang kluang ye...
Selamat ari raye jugak..akak pun mintak maaf zahir dan batin....