Sunday, December 4, 2011

oh rutin ku...

Salam..

dah pukul 2230. en usop dh bising suruh tido awal...aku nak gak tulis sat kat blog aku. seminggu skali pun jadik la...

iskkk...ingat tadi nak baca2 sket tentang keje..tapi betul kata member2 aku...lain sket penatnyer kan.

nak2 aku dah ade anak siap2...makan tahun bermalas2an di umah. tetiba pufff...bekerja. wah...x dan aku nak layan kambing belaan aku dah...hehehehe. sekor2 mati....mati lapor la..mati kene sambor petir la...huwaaaaaa.

hmmm..2 hari pengalaman sebagai mak bekerjaya ni..memang kene cepat, pantas bla..bla..bla...

hari pertama...terlajak bangun pukul 0630. kelam kabut solat subuh...masak air...mandi2..then, kejut ammar ngan zafri. Alhamdulillah...x banyak songeh. umpannye senang..pasang kartun siap2...berlumba mandi. sap sap sui...pukul 0730 dah keluor umah. antor anak2...sampai kilang pukul 0745.

ketor2...ketor2....

masuk2 HR dept. Alhamdulillah ade member...cuma dia dept lain. x kisah la...

seharian induksi. pagi sampai petang cakap melayu aje..hua hua hua...skali, pukul 1500, datang boss member aku from france. hambik...terkulat2 nak speaking. bila dia explain pasal keje..mula2 paham..skali hujung2 aku berangan. adeh...pening kepala nak tangkap ape lah dia bebelkan ni. oh, bersyukur...boss aku malay n cina but yang paling atas jerman tapi x selalu ade.
bla..bla..bla..bla..bla...abis kul 1730. en usop ade meeting...aku la kene amik anak2. menggegel ok memula bawa nak2 keta banyak baru abis keje..so far...ok lah. Alhamdulillah.

sampai umah...mandikan seme. perangat sate semalam, masak nasi..goreng udang. makan2...seme dah tido..lipat baju. dah siap seme barang2...kul 2300 tido....

hari kedua...bangun kul 0600. kejut anak2 kul 0620. mandi2kan diorang...aku naik atas siap2. skali turun bawah...tengok tertonggeng ammar tido siap pegang remote. zafri lalok layan kartun. kul 0730 bertolak.

sampai kilang kul 0745...ingat nak g sarap dulu...skali x sempat. hari tu ramai sibuk dan half day. aku ngan member aku tersangap2..dan aku adelah sangat lapor. last2 decide..pegi aje lah makan. pegi berdua...dah ler tengah lapor..siap amik banyak mee ngan ayam goreng. skali pusing nak cari tempat...nampak boss member aku panggil duduk skali. siap tarik kerusi bagai. maka, tertelan2 lah aku makan....bertambah azabnye...ade boss dr india jua. maka..aku berazam...akan prektis english aku balik...yang dah berkarat2 nih. huwaaaaaaaaaawawa..... nasib baik mee tu manis...x tertelan aku.

so, kalo lepas nih..blog ni bertukor bahase omputih tu maksudnye..ai tgh prektis ye...hahahhaha. keji.

ok..balik kul 1730. en usop g annual dinner. maka, aku lah yang amik budak2 boboi nih. sampai umah kul 1800..solat asar...g pasor malam. mummy malas nak masak...kepala adelah sangat berat dan tepu...nak recall english tu haa benornye.

tid0 kat bawah aje sambil tunggu en usop. tersador kul 0630. tengok en usop balik pun x kejut aku. x bleh jadik nih...tido kene ikat kaki nih..bahaya. hehhehehehe. ruper2nye...pas majlis dia mengopi sampai kul 0300.

sabtu adelah hari mendobi dan beramas mesra ngan anak2...

wah...ingat nak tulis sikit aje. skali berderet2 gak...hehehhehe

ok la ek...en usop dah tegur suh tido awal. huhuhuhu...riso dia aku x cukup tido. padehal dia nak guna tenet ni.

ok kawan2...nanti ade masa..aku update okeh.

1 comment:

Rozita said...

oh ko dah start keja kan? haha..haaaa baru ko tau rasa dia camne... hehe... baru 2 hari dah tak sempat masak.. hehe.. kalau 2 bulan sure anak2 ko tak kenal dah masakan ko ni... hehe.. jgn kecik ati ek.. aku saje je bakor semangat ko tu... semoga makin berkobar2 hendaknya... aku pun dah cuak ni.. esok2 aku makin sibuk.. entah sempat update blog ntah tak ntah...
pssstt...sabtu ahad ko off kan?