Saturday, December 10, 2011

update wiken ...

Salam...

dah pukul 0030 dah. Alhamdulillah..tadi, sempat aku, ammar ngan en usop tengok gerhana bulan. takde rezeki nak solat gerhana bagai sebab aku dah ke bulan sesiap. huhuhuuhu.

ari nih sesi gotong royong kemas umah. kerahan tenaga untuk ammar ngan zafri. kasik kemas mainan diorang yang ya ampun...berpunar mata menengoknye. hmm...benornyer, aku nak carik kunci untuk pintu dapur. missplace...hilang ingatan sementara. so, sesambil carik di celahan mainan diorang...kasik kemas ikut susunan ler mainan tu.

alkisahnye...kunci tu hilang dekat seminggu lebe. maka..selama itulah kebun mini aku tu bertarung untuk hidup tanpa air. last week dah kemas atas sesambil carik kunci tu. x jumpa. la ni..bawah dah kemas..kunci pun x jumpa juga. siap stor pun kemas haaa....pun tarak jumpa.

tapi aku x susah ati or risau..maknanye..kunci tu memang ade kat umah. cuma, yang serbasalahnye..kebun2 aku la. siap niat nak masak ayam asam pedas pun terbengkalai sebab x dapat daun kesum. alahaiii....

sekali....masa aku nak mandikan diorang petang tadi, aku tergerak nak tengok beg dvd yang berlonggok2 tu...Alhamdulillah...nampak kunci dapur. Alhamdulillah. terus nak siram dapur.

sekali aku bukak..humang aih...yang gigih idup hanyalah pokok kucai ngan limau. pokok kesum, pegaga, cili ngan kunyit..abis bergulung2 kecut daun dia...hukhukhuk.

nih..bila ammar ngan zafri dah tido. terus aku lap fridge, cermin tingkap, cuci mesin basuh, basuh kain buruk ngan toilet.

haa...amik....buang tebiat tengah2 malam dok memberus toilet.

bukan ape, esok adelah masa untuk anak2. just masak ngan lipat baju aje. selebihnye...gomol2 diorang.

time tulis ni..ade dekat 5 kali aku menguap...dah ngantuk tapi nak tulis jugak. huhuhuhu.

hmmm...nak buat entry khas jap lagi.....huwargghhh....ngantuk betul.

No comments: