Sunday, December 11, 2011

mohon bantuan kalian...

Salam..

nih nak cerita. sangat sedey pada aku. cerita yang buat aku bersyukur di setiap suapan makanan...dan semua rezeki yang Allah bagi. aku nak tulis di sini sekali lagi di samping ingin memohon bantuan...

masih ingat lagi entry aku pasal ini?

cerita pasal member aku? sebenarnye...hampir setiap malam...aku dan dia akan bermesej2. cuma, seminggu lepas aje xde. pasal aku dah tido awal....

jumaat malam aritu...dia kol banyak kali dan sms suruh aku balas untuk dia kol. aku pulak baru mandi. terus aku kol dia balik.

bla..bla..bla...tetiba suara dia sangat sedey...

dia cerita...anak dia yang sebaya zafri dah alah dengan air perigi yang dikorek sendiri. jadi, disebabkan setiap kampung ade peruntukan..dia minta la suami dia jumpa ketua kampung untuk mohon bantuan masukkan pam air. ketua kampung x tinggal area situ..tinggal di tanjung gading (hala ke melaka).

korang tau ape ketua kampung tu kata?

'takkan la segulung getah paip rm 60 tu pun kau x mampu beli????'

gila babi orang tua nih...kau x turun padang ke tengok anak buah ko hidup melarat macam mana? hukum agama mana ko guna pakai untuk uruskan peruntukkan tu? kalo betullah dia mampu beli segulung getah paip tu...nak cucuk mana kepala paipnye tolol?? nak sedut air laut ke bangang??? (maaf...aku bengang tahap gaban)

terus kawan aku punye suara dah lain macam...dia cakap, dia dah minta tolong dan bantuan dekat utusan, aduan rakyat dan akulupapulak.... seme x layan. jadik, dia tanya aku...kalo2 abah aku nak pakai orang kutip2 getah ke..tebas2 kebun ke...suami dia larat la. sebab nak pasang pam air tu makan ribu riban.

dia cakap..suami dia OKU sejak setahun lalu. putus urat ke apa ek... jadik yang larat..tangkap udang aje lah. dapat bantuan sebulan ke 3 bulan sekali...rm 150.

Adda...
aku minta tolong ko adda..ape cara dan bantuan aku nak tolong dia? aku buntu. blog aku pun x femes mana..contact x ramai.

kawan2...
aku dah lama x balik muor untuk singgah jumpa dia. x sempat aku nak amik pic umah dia...tapi sumpah...rumah dia memang macam pondok usang menanti nak rebah. saya harap..kalo ade yang sudi nak hulurkan bantuan or derma ikhlas...bagilah tahu saya.


serius...aku x tahu cara mana nak tolong kawan aku nih. blank...

macam2 dia cerita...dia cakap, dia x kisah rumahnye begitu..tapi kalo boleh biarlah dapat bantuan air. bersyukur rahmat dah. anak2 dia pun kadang2 x berapa sihat. yang baya zafri ade semput. eh...aku rasa lah...air minum mesti pakai air perigi sendiri tu. kesian sungguh anak2 dia kan?

lepas letak phone tu..terus aku cakap ngan en usop.....beruntung anak2 kita. cukupkan ilmu dunia dan akhirat aje lah.

sedihnye ati aku bila ingat balik kawan aku nih.....


3 comments:

Anonymous said...

Sqlqm yanti..boleh emqils detqilmpasl nama, address, tangungan ur friend ni...faiza

Anonymous said...

salam, ni ahamad faiza ke, kalo ya nanti saya pm

Anonymous said...

Yeler