Sunday, March 4, 2012

untuk ammar sayang....

Salam...

tadi...beli seluor panjang ammar 3 lai. beli yang selai rm 5 aje...sebab ustazah dia dah sebulan dok suruh pakai seluor panjang masa iqra. aku bekalkan seluor paras lutut aje.

baru beli arinih...padahal dah sebulan ammar dok ingatkan. bukan ape, skang aku nak belikan apa2 untuk dia bersyarat.bila dia ade pencapaian...x kesah ler apa2 pun..baru aku belikan apa dia nak.

semalam..Alhamdulillah...dah lancar hafalan surah Al lahab. maka, setakat ini...dia dah hafal surah Al fatihah,An nas, Al falaq, Al ikhlas, Al kausar dan Al lahab. eh..siap aku berair mata sat dengor dia hafal...tapi, ayat kursi sampai kesudah aku ajor yang pertama aje..dia leh tambah muhammadur rasulAllah. buat aku naik hangen aje.

dan yang buat aku laju aje beli seluor sampai 3 helai..sebab dia dah hafal bacaan rukuk sampai sujud. Syukur ya Allah...

tapi..serik aku nak suruh dia ikut aku solat. buat aku x khusyuk. udah ler baca kuat2...siap dia bleh tergolek masa sujud tu sebab dia baca lama betul nak cukup 3 kali. huwaaaaaaaaa......huwaaaaa...wwawawa....eh wawa pulak.

slalu, aku solat dulu baru aku ajor dia....xpun aku suruh ikut en usop.

sejuk betul perut nih..bila dengor suara kecik dia hafal surah. betul kata orang...budak2 nih terang ati...

esok ingat nak ajor dia surah an nasr...3 baris aje kan. harap2 cepat lah dia hafal. amin...

ari selasa ke rabu ke..ingat nak daftar dia kat skolah cina dan srab (sek. ren.agama bersepadu). srab tu...ade interview. tahun lepas dekat beratus yang mohon tapi dia amik cuma 70 lebe aje.huhuuhuhu...kalo dapat srab...aku x riso nak antor transit mana ke sebab sekolah tu sekali petang siap makan tengah ari. dan paling penting...aku x riso kalo apa2 terjadik kat aku, sekurang2nye dia terdidik dengan agama dan iman. tapi..kalo xde rezeki kat srab tu...aku antor dia ke sekolah cina aje. huhuhuhu..kene bekerja keras untuk didikan agama untuk dia.

sekarang nih baru nak blajo bahasa cina. dia yang ajor aku masa kat umah. nak2 jiran2 seme cakap mandarin dan hokkien dengan dia. dia x paham ape tapi jiran2 kata..biarlah nanti dia paham.

jiran depan umah siap pesan masuk sama sekolah ngan anak dia. huhuhuhhu..

mana2 lah yang terbaik untuk ammar....asalkan dia menjadik anak yang soleh, beriman dan berguna...amin.

mummy bangga dengan ammar zafran hakimi.....

No comments: