Saturday, March 3, 2012

org laki..bila sakit...

Salam...

salam sabtu seme...plan nak main kaler2 minggu nih..kelam. sebab ammar demam. dan berkat mengadap muka mummy dia sepanjang malam tadi...berjaya buat aku pening2 lalat..dedor. en usop pulak...salah urat belakang. gara2 angkat barang over 15kg siap salah postur badan...maka, ari nih keje dia mengerang2. cepuk karang....huhuhuhu.

zafri aje yang aktif 'mengemas umah'...alahai anak....

hmmm...arinih en usop buat aku bertambah2 pening. asal nampak kelibat aku aje, en usop mengerang macam nak patah tulang aje gayanye. tapi tengok tv elok pulak x mengerang2. siap gelak2 okeh.

laki memang macam ni kot. dan barulah aku paham kenapa Allah jadikan wanita yang harus mengandung dan bersalin. gamaknye, kalo Allah jadikan lelaki yang peknen dan bersalin...mahu runtuh bangunan spital dengor diorang meraung...kann? xpun..ade doktor or nurse makan penyepak diorang..kan?

aku tak tahu lah..kot2 en usop aje spesis macam nih.

kalo dia demam ke sakit perut ke...humang aih....setiap minit tu mengerang. siap bertakbir okeh. itupun, aku dok ngadap dia siap suap minum, mengelap bagai badan dia...kalo time aku tertido...nak2 dia tengah sakit belakang tu...boleh jadik clear pendengaran aku yang trouble ni dengor dia mengaduh.

cuba kalo aku yang demam ke sakit...

'abang...kita rasa nak demam lah...x larat betul'
dibalasnye..'makanlah panadol' sambil pegang remote..tengok tv.

'abang..sakit perut la...'
dibalasnye...'hmmmm..pegilah berak'

'abang...jari2 kita sakit lah'
dibalasnye..'gout kot' sambil mata tengok tv.

ye tuan2 dan puan2...mentang2 aku bleh ke hulu ke hilir time sakit layan anak2...dia ingat okeh kot.
nih..aku tengah pikir...cammane aku bleh sangkut jatuh chenta dengan dia ni???

tadi...time tengah masak...en usop nak g amik air kat fridge, adelah dekat 5 kali dia ulang alik minum air...dan sebanyak itulah..dia mengerang2 macam nak tercabut belakang dia...

bila aku buat x tau...bleh plak dia berdiri belakang aku siap menjerit2 sakit. geramm betul dibuatnye...

aduh..pening kepala aku dibuatnye...eh..jap...masa makan tadi bleh plak dia x mengerang2? siapppp dia...sat lagi kalo aku turun, dia mengerang2..aku hulur aje minyak..suh dia lumur sendiri. abis cite.

No comments: