Wednesday, July 27, 2011

dah nak puasa..

Salam..

nih baru pas makan lunch. masak sesi perabihkan lauk pauk...esok nak turun KL jumpa mak mertua.... so, masak ape yang tinggal aje la...kari ikan ayam, sotong goreng kunyit, sambal petai ikan bilis dan bubur nasi letak kubis bunge, keret ngan ayam...langsaaiiii.

hmmmm...sejak en usop format ini laptop menggunakan software jerman...rasa cam azab aku menaip. huruf2 semua turut diformatkan...udah ler aku terkial2 nak recall balik bahase jerman tu...adehhh. eh, bersyukurlah..buatnye diformat guna software cina...mampus aku nak menaip.

esok...en usop kata, pagi2 kene bertolak. singgah BP nak check up ammar ngan zafri. lepas tu baru pegi KL.

sabtu...katanya, nak bawak kami jalan2 KL naik ketapi...kuikuikuikui. sesambil tu...nak belanje org yang majuk ni baju raye..dan barang2 persiapan raye. Oh, beli yang dah siap aje. baju en usop ngan askor2 dia pun beli yang dah siap aje. malas nak tempah menempah...zaman tu dah berlalu. baju kurung aku....pakai time raye ngan ade majlis aje. itu pun ntah ade ke x majlis nanti...nak jalan2, aku lebe suka pakai seluor..senang nak buat larian anak mengejor anak2...huhuhuhu.

so, en usop.....beli yang biasa2 aje...x yah ler mengerlip2 bagai. buat anak tercekik aje. raya kali nih..nak kasut raye ye. sandal tau bang...yang pakai sarung2 aje..bukan cam selipor nike tu. udah2 ler belikan saya kasut ala2 sport...x match ngan baju kurung.

ye...saya nak feminin2 kali nih....henbeg pun. x yah ler beli yang mahal2 jenama2...beli kat tepi jalan tar tu pun saya x kisah. janji leh bergaya. pun nak ala2 feminin tauuuu.... xmo henbeg ala2 sport tu....xmo beso2 sampai seme barang bleh angkut, nanti raya terkehel bahu saya...huhuhuhu.

tudung raya..saya nak yang pakai sarung aje tau bang. dah serik pakai tudung berpin bagai. anak2 kita kan jenis lasak masak...yang kompom jadik mangsa...tudung saya.

tu aje la...sempena raya nanti ek. take note ek..sebelum bertolak esok.

hehehheeh.....

baju2 jalan ammar ngan zafri dah beli masa en usop g training ari tu. so, bajet kali nih....simpan lebe sket..sebab dia dah janji nak g ganu...bulan september nih. err...16hb kan jane... (x jmpa question mark daahhh..)

so, sempena nak g jalan2 nih...aku siap mop satu umah. kasi umah bersih2...nak sambut ramadhan al mubarak la katakan....x sabor nih.

eh...ape la aku merapu nih kan.


2 comments:

Rozita said...

eh... ko tak gi dewan jubli kat tasik ke? hehe.. aku balik baru ni sakan beli kasut n henbeg raya... murah ko.. sampai 80% sale tu..

KesahKu said...

ita..aku dah selamat pegi sogo daaaa