Wednesday, July 27, 2011

K.u. T. u

Salam...

ari tu...dok jalan2 kat blog ita. baca pasal anak2 dia kene kutu. hehehehe...teringat....sebelum tu,umah kami pun diserang gak ngan kutu nih...huhuhuhu.

gini cite nyer...

kejadian berlaku seminggu lepas en usop g training. adik aku yang bongsu dok temankan kami. nak dijadikan cite...malam lepas maghrib, aku mandi n naik atas nak sikat rambut. tengah2 sikat..pekkk jatuh sekor kutu punye la sarat perut dia. aku rasa ni ibu dia kot. berkali2 aku penyek perut dia.geram.... macam..heran bin ajaib. x gatal..x de apa...tetiba aje jatuh sekor yang bapok ler beso.

aku turun...carik sikat yang lebe halus....sauk2 skali..pekkkk jatuh lagi. sekor yang beso gemok tapi perut xde darah. wahhhh...ade dua ekor haaa. apa lagi menjerit la aku....mak ucu....ade kutu laaaaaa.

gamaknye...laki bini kot kutu tu. mesti bini dia majuk sebab menyerah diri untuk disikat dengan sikat biasa...pastu, laki dia mesti keciwa...terus menyerah diri...sadis kan? eh...anak2 dia??

dan2..adik aka mak ucu diorang dipersalahkan. siann dia. huhuhuhu.

aku check kepala mak ucu ngan ammar. bersih...xde telor2 ke apa ke. mak ucu check kepala aku...bersih xde telor apa seme.

x terpikir masa tu nak check kepala zafri.

macam2 andaian kami buat. siap salahkan atok abah yang datang 3 ari sebelum tu. huhuhu... siap salahkan jugak ah chin..wakakakaka.

2 ari lepas tu....lepas lunch. aku nampak ammar dok terkeruk2. aku pun amik sikat kutu terus sauk kepala dia. xde. carik cara manual...pun xde. tetiba..datang zafri nyibuk. aku pun ape lagi..tergerak ati check kepala dia. skali selak aje..nampak ade benda perang2 jalan2. wahhh....ade kutu berjalan haaa...

terus aku amik minyak rambut...sib baik rambut zafri ni jenis halus n jarang sikit...senang le operasi menyauk kutu2 seme tu.

huhuhuhu...nak tau..berapa ekor jumpa 28 ekor tauu...kat kepala kecik dia. padan ler x membeso bagaikan giant cam abang dia. rerupernye...ade berpuluh2 ekor dok mencekik darah kat kepala dia....tu belum masuk telor yang padat tinggal nak menetas aje...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......

dah ler nak buat rambut raya.....hukhukhukhuk...

so, mak ucu memberi cadangan...agar seme basuh kepala ngan syampoo kutu... hukhukhuk.

huisshh..ingat nak tepek pic dari fb, skali dekat 30 min aku mencoba...hasilnya..hampa. kalo yang ade fb tu...pic yang dorang beradik tu pakai cap plastik..tu adalah tengah wat treatment merawat kutu...heheheheh...

dah lepas rawatan beramai2 tu..ALhamdulillah....ilang seme.

tapi...memandangkan rambut ammar ngan zafri x semengah...cam anak pelarian aje. aku ngan en usop kasik potong.

ammar...amoi kedai seksi yang potong (dia cakap...seksi mummy..kasi urut2 kepala ammar tauu.sabo aje budak ni tau). rambut ala2 pacak katanya. potong masa balik muo melantak derian.

zafri...en usop yang potongkan. memula...kasik cukur mata bape ek..3 kot. pastu, abah dia nak ler wat pesen ala2 bushido. bushido okeh...jangan memain. skali, zafri dah start rimas....melintak lintuk...terpotong lebe belah kanan. kasik belen kan...dah macam rambut si pekan pulak. last2..botak licin. terkejut atok abah dia masa balik muor aritu. huhuhuhuhu. membebel2 la atoknyer... hehehehe...

xpe...dalam masa sebulan..panjang le gitu....

nasib baik ler ibu kutu tu x sempat beranak kat kepala aku..kalo x, meraung la aku....sebab nak wat rambut raya....huhuhuhu

2 comments:

Rozita said...

hahaha.... baik punya parking kutu tu... kat kepala zafri rupanya ye... hehe... aku malas nak pakai syampoo tu la... takut rambut anak2 rosak.. rambut aku pun kena korbankan...huk...huk...

KesahKu said...

itu la...aku x sangka rupanye kutu nih ikut kaler rambut ek.
udahler rambut zafri perang2..kutu tu pun perang2 gak.
eh ye ke taaa..aku dah terlajak guna nih?
haishh..kene jaga baik2 la rambut kami pas ni.