Thursday, July 7, 2011

melampau betul

Salam...

Semalam, ammar x g skolah. mummy demam+pening2....siap menggegel badan. nak masak pun xde mood. masak paling simple...megi+telur+sosej+jejari ketam...zafri punyer lagi simple, bubur nasi+ikan bilis+keret.

janji ngan ammar..dinner tapau makanan kt kedai. so, petang tu dalam kul 1800..g giant dulu pastu baru g kedai.

nak dijadikan cite...ammar nampak pulak stall berger baru nk bukak. "mummy...ammar nak oblong aje la" pulakkk...oblong pun oblong laaa...

aku pulak..dah lama tingin mee hailam. pegi la order...siap membayangkan mee hailam yang kuah dia gelap2 pekat itam...ade sotong sket, ayam, udang...malah aku siap minta pecahkan telur lagi. wahhh..bikin gue penasaran...

oh..aku tapau aje. x dan nak makan ngan zafri xmo duduk dendiam.

semayang maghrib cepat sementara zafri tengah tido....x menyabor nak melantak mee hailam...

sekali....

oh pakcik...
pakcik nak niaga ke nak makan orang nih pakcik? kita nak meniaga buat la cara yang betul...ikut sunnah nabi. nak2 saya beli lepas asar tu pakcik..berat sket tanggungjawab pakcik sebagai peniaga. terkilan betul la saya pakcik...udah la saya demam ni. asben belum balik lagi..tekak dok tingin nak makan mee hailam. x kesian ke kat saya pakcik oiii...

oh pakcik..
saya kalo ngan sesama agama ni, malas nak berkira...nak2 kalo pakcik bayor zakat. saya tahu la harga mee hailam idaman hati saya tu sampai rm 4,70. tapi pakcik...xkan laaa dalam mee tu hanya ade mee, ayam 2 kerat kecik beso ibu jari, tahu 2 keping dipotong2 kecil, telor, sawi...????????? dah ler rasa ke lauttt.....kuah cair mair. Oh pakcik, sedap lagi megi saya lunch tadi. melampau betul lah pakcik nihhh...baik saya beli mee goreng mamak kasi kuah2 sket kat 3 belah kedai pakcik aje tuuuu.

oh pakcik..
lepas nih jangan mimpi la saya nk singgah kedai pakcik. saya takkan promote kedai pakcik tuuu pada sedara mara teman handalan saya...hukhukhukhuk. sampai ati pakcik aniaya saya..dah ler 45 min saya kene tunggu tauuuu..kejam..kejammmm...

siannn kan akuuuuu??? rasa semalam nak beli minyak tanah banyak2 pegi bakor dapur dia...

5 comments:

Fizan Wan Pani said...

mahalnye harga... patut ada macam2 la dlm tu..mmg tak puas hati..apatah lagi yg membacanya ni..sian awak..

Rozita said...

bakar je yanti... pssstt nak aku tolong ke? kita buat demo depan kedai dia... ko ambik gambar tak? detail semua simpan.. senang nak dakwa nanti.. hehe..

KesahKu said...

kak fizan...
sambil makan semalam sambil rasa nak nangis...
bukan sebab sedap ke ape ke..
tp nangis sebab tahan ati dari maki2..
huwaaaaaaaaaaaaaaa

ita..
jom...besok.
kita bakor kdai dia..
detail x perlu seme..
lepas bakor..kasik BeRsIh..
hehehehhe]

NedyNadia said...

hukhuk..sabo aje la pakcik nih...jom lah nak join bako skali hihi..peace dari nadia!! silent reader page akak..kiki

Wan Nurdiana said...

kita bako je hahahaha...
sabo yanti sabo...lps ni toksah pegi kedai pakcik tu lagi... :D