Friday, July 1, 2011

huhuhuhu

Salam..

tadi...sap sap sui...siap masak + bagi zafri ngan ammar makan....dalam kul 1430. dah siap seme...usaha nak tidokan zafri pulak. bayangkan...pukul 0900 bangun sampai kul 1600 xmo tido2. gerammmmmmmmm dibuatnye. bukan ape, bila aku biorkan...dia leh tersengguk2 sambil duduk tengok tv. aku baringkan...dia golek, bangun. sabo2.... bila aku bersilat silambam memasak sambil letak dia dalam walker, dia tersengguk2 nak tido. aku angkat letak atas tilam, dia terkial2 bangun. huwaaaaaa.....dah ler nak dukuuunnnggg aje. letak nangis. sampai nak g termenung pun kensel. huwaaaaaaaaaaaaa......

bila mummy dia dah bertukor jadik ijo sambil terjegil2 mata....baru dia nak lelap. elok aje tido, terus aku solat zohor...dan mengemop umah. bawah dulu. sebab atas...aku nampak banyak batu2 jatuh. dinding tepi pintu retak. beso2 duit 20 sen. takuttt...Ohye...umah ni mengalami masalah retak2 tau. itu en usop kata...selamat, retak biasa aje. oh laling, kalo apa2 jadik kat kami.....nak2 saya..kalo awak nak kawin lagi...cari la yang lebe berisi sket dr saya....yang pandai masak kari mamak tuuuuu. kalo x, saya bangun jadik antu kejor awak tetiap malam sambil baling ngan batu2 yang retak ituuuu.

tengah lap2 kipas sementara tunggu lantai nak kering...tup2...tok tok tok... Assalammualaikumm...sore pompuan. dalam ati aku,xkan ah chin pandai bagi salam plak? aku bukak...rupernyer jiran belakang selang 3 umah...datang nak berkenalan. bawak cupcakes. oh..bisnes membaking rupernye. lepas ni, kalo mak aku wat kenduri...aku order aje la..hikhikhik.

so, dah ade geng baru.maka, aku akan sentiasa bukak pintu dapur la lepas ni. kalo x...sebelum2 ni...x penah bukak sebab xde ape kan? nih...dah ade geng..leh la bukak slalu. hehehehhe.

sekejap aje borak2 sebab akak tu ade keje kat umah. aku pun...siapkan kemas2 umah..mandi, solat asar. baru makan nasik. kul 1830 baru makan. baik pose sunat rejab aje tadi. elok2 dok kumpul lemak kat umah mak...sampai kluang, abis kene pakai lemak2 seme tu. makan pun jadik tunggang langgang. huhuhuhu.nih baru dua anak..agak2 kalo 3 ke 4 anak, mahu aku selim melim kannnn.

nih..baru bawah. siap cuci toilet bawah skali..esok, 2 toilet atas...mop atas plak. harap2 esok zafri x buat pangai laaaa...

nih, dah selamat tido. setelah puas bertatih2...5-6 langkah. benornye, dia belum pandai berdiri...tapi berjalan dari dinding ke kerusi..lepas la. skali..tengah aku semayang maghrib, boleh pulak depan aku dia bangun sendirik dan terus berjalan jauh sket. aku rasa lebe kot 6 langkah. xkan nak kira lak...kang batal solat aku. ni pun, dah x khusyuk...depan aku tengah solat laaa dia nak tunjuk dah pandai berdiri. alahai anakkk....

hmmm...esok, nak masak ape ek...ingat tadi nak g paso malam beli ayam ngan daging. skali, aku dah loooowwww bateri x larat nak angkut dua2 semata nak beli ayam ngan daging. kenseeelll. sib baik dah aku sesiap beli ikan ngan sotong kat paso muor...hehehehe.lepas la lauk seminggu. kami bertiga. jumaat depan, atok diorang datang nak tukor kit dalam keta n amik en usop skali...bleh la aku minta tolong g paso jap.

oh...ni nak angkat diorang bawak naik tido atas. ammar nak tido kat bilik katanya. semalam, tido kat hall aje. semalam gak, ntah pukul bape aku tersador zafri dok melalak2 sambil tendang2 badan aku. skali petang tadi...nyonya kat sebelah tanya...aiya adekkk..kenapa nangis 4 pagi ?? eh...nyonya ni buat tahajjud ke???? siap dia tanya..aku pegi mana, lama adek nanges. waahhh...lama ke? ishhh..tido mati gamaknye semalam. hhuhuhuhu. nyonya...kasik pinjam bibik teman saya laaaaaa...hehehehehhe.

oklah ye...nih nak g tepuk2 tilam ngan bantal. nak tido atas. jenuh la aku nak angkat sorang2... paling x bleh tahan...ammar. selamat dah 24 kg. huhuhuhuhu.

4 comments:

Rozita said...

best la ko dah ada geng!
dah besar ammar kan yanti... hakimi masih lagi 12kg... waa.. camne nak bagi besar...?

kesian kat ko jaga anak sesorang.. eh esok kalau ko jadi plan tinggal ammar dgn usop sure ammar rindu kat ko punya...

Rozita said...

eh aku dah ingat dah nak pakai apa kalau nak contact free... skypee la...hehe... x pe la en usop nak balik dah kan...

KesahKu said...

ita,
xpe...yang penting hakimi tu aktif dan sehat selalu...
kadang2 penat...kadang2 rasa berbaloi.
macam2 ada...

huhuhuhu..tq ita..
en usop..laptop pn x nak bawak..
alasan dia, berat.
dia kol aku 3 kali je..guna opis punye
1 negara..1 kali kol. huuuuhuhuhu

KesahKu said...

ita,
xpe...yang penting hakimi tu aktif dan sehat selalu...
kadang2 penat...kadang2 rasa berbaloi.
macam2 ada...

huhuhuhu..tq ita..
en usop..laptop pn x nak bawak..
alasan dia, berat.
dia kol aku 3 kali je..guna opis punye
1 negara..1 kali kol. huuuuhuhuhu