Sunday, July 3, 2011

korban

Salam..

hmmm...rupanye, agak susah kan nak carik keje bila kita sudah berkeluarga dan ada anak. serba salah dibuatnye.

tadi...dapat reply emel dari ex-supervisor aku masa projek degree dulu. sebelum2 nih, aku tau dia nak pakai pembantu untuk projek dia dan dia nak student yang ade Master aje. yang aku tahu dari kak za..dia nak carik satu compound aje. wat ever...bagi aku, ni satu peluang.

bila dah dapat feedback tu, rasa cam agak cerah sket la harapan. sebab dia nak jmpa minggu nih tapi...en usop balik sabtu nih. sape nak handle anak2? mak aku...jaga kak ngah tengah pantang (oh, tahniah kak...dapat baby boy..3,75kg. gamaknye..keturunan kami semua keluor beso2. setakat nih xde bawah 3 kg lagi)

postponed...

bila sebut handle anak2....mula la aku terbayang...ammar ikut abah sebab skolah, adek ikut aku..letak kat nerseri.

hmmm....nak berjaya, kadang2 kene berkorban. nak bangkit dari kejatuhan...kadang2 kita perlu berhadapan dengan orang yang pernah kita jumpa masa zaman gemilang kita dulu.

hmmmmmmmmmmmmmmmmm

2 comments:

Rozita said...

hmm... camtu la yanti... semua kena korban...

ko dah fikir masak2 ke? ko tak tanya pusat2 tusyen kat bandar tu.. biasa diorang ambik yang nak kerja dgn diorang.. tak pun kolej2 swasta yg ada cawangan kat mana2..

errr... dulu bukan ke ko kata serik dgn UKM?

KesahKu said...

ita...
huhuhuhu..utk mulakan langkah.

aku dah tanya dah...kat pusat tuisyen.
rata2 diorang cekgu. saboo je la.
kolej swasta..yg plg dekat,BP..xde lak bidang kimia nih. gigih gak carik.
kalo jb...kompom banyak.

aku benornye serik ngan hamba Allah tu..kebetulan rezeki dia jd staf ukm. nih, aku tawakal aje pegi..sebab projek tu x lama kot...