Thursday, August 4, 2011

demam

Salam Ramadhan...

hmmm...ari nih, genap 3 ari aku demam siap pakej batuk ngan selsema. huhuhuhu. harap2 aku lah penutup demam nih. kan, memula...ammar demam siap admit, pas kat zafri sekejap dalam 2 ari...pastu masa nak g KL, pas kat menteri kewangan kami...dan pas balik KL...dapat lak kat Setiusaha agung nih haaa....

tapi..posa tetap posa...cuma kalo x larat, baring aje la.

aku..kalo demam bleh la gagah2...nih batuk2 paling aku x tahan. macam nak keluorkan paru2 ngan tekak tu aje rasanya...huhuhuhu..dugaan..dugaaaannnn. nih pun dok sempat baca blog2 member...nak komen, komen dalam ati dulu. sok2...komen betul2. nak balas komen pun...sok2 ek.

nih...dah 4 ari posa kan.

ari pertama...lauk2 diimport dari param. Oh...mengeciwakan. ayam golek2 dia...terpaksa aku masak balik. hukhukhuk. popia basah feberet pun x sempat beli, abis..tapi rezeki ammar..nenek tu bagi 2 ketul. dapat la aku ngan en usop merasa sorang seketul..geget 100 x baru telan. sedap punyer pasal. cendol pun...buat aku mengurangkan pahala berpuasa aje. tahu bakor dia pun...buat aku ngan en usop terbakor. huwaaaaaaa....nak untunggg lebe aje la diorang nih.

ari kedua...aku demam. nak pulak air takde. hazab okeh. aku masak nasik ayam aje. campak2 aje. goreng kopok. en usop beli murtabak. air..bikin sendiri...teh o ngan oren sunquick.

ari ketiga...aku dah melayang2 dah. perangat ayam semalam. en usop beli karipap ngan bubur kacang yang pakai air aje..huh, ke laut rasanye. berger oblong untuk ammar. air teh o ngan teh tarik. oren sunquick.

ari keempat...makin teruk batuk ngan selsema aku. peti ais kosong pulak. esok, paso malam baru nak beli lauk. so, lauk2 diimport dari kedai.x tau ape en usop beli, tapi aku minta belikan apam balik. air kopi ngan teh o.

tapi x menahan lak bila lama x masak2 nih. like...boleh makan banyak2 lauk kalo masak. so, kalo kesihatan bertambah baik...minggu depan, beli kueh aje la kat param. beli pun rm 1-2 aje.

hmm..ok la ye..nak g masak air. ni pun bukak tenet sebab nak tengok emel..kot2 kilang depan umah tu reply ke...hehehhehehe....dalam demam2 pun berharap jugak tu.

No comments: