Monday, August 8, 2011

shopping rayyyeeee

Salam Ramadhan....


korang dah beli persiapan raya?


saya sudah....kami semua sudah. cuma kueh2 raya aje belum beli...tengah pikir2..nak beli aje ke atau bikin sendiri?


aku beli baju raya 2 pasang aje. murah aje...sepasang rm 30 lebe aje. x kisah...janji berbaju kurung di pagi raya. lepas seminggu raya, kompem baju2 tu disimpan untuk perhiasan. melainkan...ade kenduri or kilang en usop buat open kilang nanti. x kisah dee...janji lawo. xkan nak pakai baju ratus2 selai kannn....membazir la buat org yang macam aku keje duk umah aje nih. lagi pun, kalo jalan2...aku suka pakai seluor aje.


oh...aku beli kat masjid india. hari sabtu lepas. aku rasa tu belen baju2 tahun lepas la..alaaa...gue x kesah,belasah aje.


nak cite ni....disebabkan plan sabtu nak g sogo....jalan2 naik ketapi tanpa sedari bahawasanya ari sabtu itu dikhususkan untuk harga sahabat sogo sahaja. mak oii....pestime aku merasa jem lautan manusia. berlaga2 aku haa....


eh...errr...benornye kan, aku hmm...kami x tau pun ari sabtu tu khusus untuk warga sahabat sogo. masa mula2 sampai...udahler en usop kene angkut stroller..sampai2 kat tingkat selaras ngan lrt tu..tetiba pak guard tu kata...pintu masuk kat ground floor encik.


wah..apelagi en usop terus bertukor menjadik hulk. huhuhuhu.


sampai kat ground floor tu...terus dia tanya guard..."nih, saya nak buat aduan nih...apesal x bleh masuk kat atas? bagi la sikit keutamaan pada parent yang bawak strolllerrrrr nih. pok pek pok pek...broomm brangg brommm brannngggg....gedegung gedegang gedegung gedegang"


muka guard muda tu terus kelat2..."sabar2 encik..masuk la dulu ye..nanti saya bagitahu dengan pihak pengurusan"


terus melangkah kami masuk sambil aku tengok kat luor...'eh, ade 2 lane rupanye..khas masuk n keluor...' pastu...'ehhh...ramainyer beratur nak buat kaddd'


dalam tu...nak jalan bawak stroller..mak aiiih....alangkan jalan berlenggang pun berhimpit2...huhuhuhu..seksa betul.


en usop terus beri mandat. "ayang cari lah henbeg raya...bajet sian2 banyak"


maka meliau2 aku mencari. bukan masalah nak cari tu cerewet amik masa pilih2..takkk...nak ke satu rak..satu rak tu...sesak....bayangkan la.


maka, dalam pada sesak2 tu....dapat lah satu idaman kalbu. ikutkan en usop dia suruh amik bonia. huh..bajet sekian2 banyak...rega beg lebe separuh dari bajet dia bagi. nak aku top up, huh x kuasa aku.


banyak yang aku berkenan..tapi rega terlajak lak dari mandat menteri kewangan...huhuhuhu.


tengah2 nak decide betul2....tetiba, en usop bisik kat telinga aku. "yangg...nih...ari nih...hanya untuk sahabat sogo aje yang. rega2 seme nih untuk ahli yangggg"


"haaaaaaaaaaaaaaaa???????????"


"ala bang..camne ni bang? kita berkenan beg yang nih. kalo bukan ahli...mahal nih."


"xpe...kta minta belas ikhsan sesapa..pinjam kad masa nak bayar"


boleh?


percubaan pertama.....nak bayar beg aku. en usop kata, "xpe la...kalo kene bayar rega asal...amik aje la. ayang suka kan beg nih"


"mahaaalll la bang"


disebabkan aku angkut 2 anak yang ammar nak berdukung lapor...yang adik nak berjalan pektis kaki dia..terus salesman tu bagi kami spesel sket. dia terus bawak ke depan memotong barisan manusia yang beratur nak membayor.


aku lak...terhegeh2 cari sorang nak minta tolong pinjam kad. bila dapat sorang insan baik ati...nak g ke kaunter, tengok2 en usop dah bayor.


"abang dah bayar??? rega asal?"


"x....cuba tengok resit ni."


kami dah seram sejuk gak. nak g beli barang2 lain dah ketor. skali, ternampak...kat banner, boleh guna maybank apentah...selamat...selamat.


terus la shoping lagi.


beli sandal raya ammar...wallet en usop. nak beli sandal raya mummy....aku nak cap bata aje.


itu aje...tapi amik masa dekat 4 jam haaa...bukan masa nak memilih2 barang...tapi masa nak beratur membayar tu.


murah2 giler la barang2 masa tu..tapi bila tengok lautan manusia...rasa macam nak muntah berdiri aje. terus potong mood. lagi pun nak cari baju melayu para tentera nih.


isskkk..merasa la jugak shopping rega ahli. azabnye rasa....even rega murah2.


hehehehe..rezeki kami la masa tu. henbeg aku...dia potong 80%. banyak tu.....rezeki..rezeki....


dah keluor sogo....cari bateri henset aku. syukur sangat..sebab dia weennnggg weennngg disebabkan bateri dah gumuktinggalmasanakmeletopaje. sayang ngan en nokia N70 nih. even en usop kata nak beli yang baru lebe canggih, aku xmo. sebab tu henset yang mula2 aku minta en usop belikan. sayang sampai sekarang. aku...apa2 barang en usop bagi..jaga betul2. sayang sangat. cincin tunang tu...aku kalo rasa dah ketat...kelam kabut nak buat senam..diet bagai sebab nak pakai juga cincin tu. jam tangan, en usop nak beli baru ade diamond katanya...aku xnak. sebab jam yang memula dia bagi masa bertunang dulu..adelah jam paling aku sayang. haishh..untung lah en usop, bini dia x reti nak demand2 sangat. huhuhuhuhu.


dah2....berbalik cite shopping2.


beli baju melayu kat deret depan masjid tu. yang best..baju zafri ade saiz. cantek duduk letaknyer. rega lepas sales, rm 20 aje. ammar punye..lepas sales...rm 30 aje. cuma en usop punye mahal sket la. heran...kain sama...rega mahal plak.


beli baju aku....terus balik.


silap....x beli tiket pegi balik. bila nak beli tiket...tengok..orang beratur...memang lah hazab.


en usop cite nih..sebab dia yang beratur kan.


dekat 30 min beratur...bila time turn dia. ntah dari celah mana ntah...pak arab tu nak potong line. eh..silap beso pak arab tu, x tau yang dipotongnye tu adelah incredible hulk.


apalagi..en usop..menjerit la. buat yang dah lama kenal en usop..tau aje la sore dia, kalo di paras normal, aku pun kadang2 leh sentap ingat dia tinggikan sore. tu..belum dia betul2 menjerit. ambik pak arab tu...


terdiam semua orang tengok en usop menjerit2 marah pak arab tu. terus akak kaunter tu marah pak arab tu..suh beratur belaaakkkaaaanggg skali.


haaa...padan muka.


aku pun x bape gemor n jelek sket ngan pak mak arab yang datang ke mesia nih. eksyen sikit. berlagak x bleh blah.


dan malam tu....kami pengsan. en usop janji nak bawak g down town kul 2 pg. skali aku tunggu....kesian pulak tengok dia tido. x sampai ati nak kejut dia. even dalam ati..teringgggiiinn nak tengok n tahu apa itu downtown. hukhukhuk.


haaa..begitu la al kesahnye....hari dan kejadian kami turun KL aritu.


hmm..abang, sandal raya saya jangan lupe ye. kedai bata ye. sayaanngg abangg...muuaakkhhs.

3 comments:

zafwah said...

yanti..meh le dtg umh mak aku raya nnt..kt taman desa bayu..blkng McD..no phone aku 0165683952..klu hp tak berjwb ko call umh mak aku 056881973

weyyy..aku tak soping ape2 lg utk raya ni..jeles ko smpi ke sogo..aku yg tak brp jauh dgn sogo ni pun tak merasa gi sbb tak lalu nk meredah kl dlm keadaan perut gini..huwaaa!!!

Rozita said...

shah berangan gak nak ajak aku gi kl... aku je rasa cam seram je.. mesti jem gila kan.. x pe la aku beli baju kat KLuang je la... hehe...

p/s handbeg aku pun dapat 80% gak kat the store sale kat dewan tu..

Aqeef Aniq said...

yanti.. kita gie ari yang sama?? asal kita tak berlaga montot eh?? huhuhuh aku gie awal pagi... kul 12 dah keluar sogo.. gie masjid india.. pastu balik..