Monday, June 13, 2011

2nd n 3rd day....

Salam...

abang laling...
ape kabor? harap2 sehat n selamat semuanya. enjoy urself there ek....makan ape sana? saya ari nih (isnin) masak sup sayur campur letak kaki ayam n bebola daging, sambal jering belen semalam, daging kicap pun belen semalam gak dan rendang ayam mak buat. haaa....tu cara2 saya malas nak masak. agaknyer kalo rajin...harus dek su ngan saya daftar gym kat tepi jalan umah kita tu....

abang...
anak awak yang merindu2 tu....cakap, "mummy...kenapa asik mummy aje bawak keta. abah x nak balik2 lagi ke?" padahal...tu saya amik dia dari skolah tu...kira baru dua kali tu. sabbboooo aje la. saya bawak lagik berhemah dari awak tau...sampai ade pakcikxmenyabor2nakpotonghampir2sayanakmerempitketadia bengang dok ekor aje belakang saya masa antor ammar pagi tadi. siap menjeling2 saya tau..nasib baik anak dia bukan si wawa tu. kalo x, jadik cinta terlarang la ammar nanti.

setakat nih, Alhamdulillah...semua ok. jamilah pun Alhamdulillah...sehat dia. dan harap2 sampai awak balik..seme ok. Insya Allah.

abang...
malam semalam kami tido bawah aje. ammar tidur kul 0030. adeh....jenuh saya bertazkirah n berzikir...tido..tido..tido. ni sebab dia tertido petang la nih...dari kul 1600 sampai kul 1800. pukul 0500 dia kejut saya...terkejut gak ingat eksaited sangat ke nak g skolah. dia hulur seluor dia tepat2 kat muka saya...ammar kencing mummy... kelam kabut saya bangun...dia sambung kencing kat toilet. dah siap seme, saya tengok la comforter dia tido x basah. skali tengok kat tepi hujung dinding x jauh dari tempat dia..bertakung air kencing dia. huwaaaa...dia gau (ngigau) ke bang??

nih malam ni...dia dah tido kul 2100 pas saya suap nasik. Oh..masa amik dia kat pintu skolah, dia cakap...mummy, ammar sangat seronok la pegi skolah. penat sangat la ni...sampai adek merangkak atas dia, menyandor kat badan dia..dia buat x kesah aje...hehehhehe

abang...
cite pasal adek plak. Alhamdulillah, ari nih dia baru nak blajo berdiri sendiri...setakat ni, baru 5 kali percubaan berdiri sendiri berjaya. yang selebih2nya..berdiri sambil menyandor dinding. maka, disebabkan dia dalam proses nak berdiri sendiri....cara dia merangkak pun lawak. tapak kaki kiri jejak lantai...kaki kanan jalan guna lutut. terkangkang2 dia merangkak. bunyik petir tadi, jadik bertmabah lak kadar kelajuan dia merangkak. dan...disebabkan itu..dia ade ati tu nak naik tangga sambil berdiri cam sifu dia naik. huhuhhuhu.

abang...
hmmm...setakat ni aje kot laporan kami. mata saya dah kelat2 nih. dah 3 malam berturut2 saya tido pukul 0300 lebe.

apa2 pun..jaga diri baik2. kami sayang n rindu abah banyak2..mmmmuuaakkhhhsss.

No comments: