Thursday, June 30, 2011

hai..saya dah balik.

Salam...

lama aku menyepi..hukhukhuk. benornyer, semalam baru kami anak banak balik dari kg aku, muor nan terchenta. now, tinggal lah kami 3 banak....mak ucu diorang dah balik skolah.

aku bercuti seminggu kat muor. sesaja.... cutikan ammar sekejap. skali, cekgu dia bekalkan sebeban homework nak dibuat...maybe xmo dia ketinggalan kot. dua ari sebelum nak balik sini, bertungkus lumus la aku ngan ammar buat..huhuhuhu.

oh...alkesahnye, dua bulan lepas kot....atok diorang nih datang nak jenguk cucunyer...skali, belum sempat sampai..eksiden. remuk kat bahagian drebar. tu..keta yang kami pinjam masa nak mula2 hidup.

bila dah repair seme...atok diorang nak le jual. sebab tu keta lama, nak bawak jalan jauh2...riso lak. so, elok dah siap repair seme...ade orang nak beli...Alhamdulillah. dapat ler lepaskan hajat beli keta baru. kemain ko....cam org muda punyer keta haa...

maka, sempena perasmian keta baru...kami pun menjoinkan diri ngikut atok diorang ni g balik muor. lenjan abis....ke JB, kuantan, bandor muor, KL..selamat dah kami rempuh...

Jamilah...kami kunci n tinggal kat kluang. minta jiran tolong tengok2kan. Oh..nama baru keta abah aku tu...Peah. hehehehehe...

Jamilah putih2 perak...peah si hitam manis.

so, semalam...abah aku antor balik sebab nak pasang tinted kat sini..mak aku lak nak jaga akak ngah aku kat jb yang dah admit semalam...nak bersalin anak ke 5 tapi yang ke 4 la kalo kira yang hidup.

ok.

ni...x buat ape pun lagi. melepak aje..umah agak bersepah dikejekan zafri. ammar lak....bantai balas dendam tengok kartun. x g skolah ari ni sebab batuk2 n hidung cam tersumbat. mana taknye...x rehat2 ngekor atok dia jalan...cuma x g petik sawit ngan noreh aje la dia x ikut.

hisssshhh...plan ari ni nak masak sambal sotong, cencaru bakar + sambal kicap ngan sup sayur. Zafri lak.. .bubur nasi+ikan bilis+brokoli+tomato....nak ajor dia makan tomato lak ari nih.

ok la..nanti aku sambung lagik....nak g cuci zafri yakyak ngan masak. kang pas zohor nak mop satu umah. x kotor tapi cam dah habit sebab kalo tinggal lama2 asik terbayang cik t tu jalan2 satu umah. huh.

2 comments:

Rozita said...

wei... zafri masih ko bagi bubur ke? najmi aku dah ajor makan nasi.. hahaha... mak pemalas... tp kena angin rajin aku masak gak bubur...

ko gi kuantan? x singgah umah baru aku pun...ke masa tu aku xde rumah..

ooo.... baru aku tau jamilah tu keta baru ek? aku ingat keta abah ko yg aku tgk aritu... patut usop risau sangat...hehe..

KesahKu said...

ita..
pesen anak2 aku...lambat terima makan sket.jenuhh tau nak ajor.
aku dah ajor dia makan nasik butir2 tu..
dia keluorkan lidah dia sampai nasik tu jatuh.
buat bubur pun kasik blend...kalo x, diluahkannya..
gamaknya..kalo dah blend, senang dia main telan.
mana taknyer...butir2 keret aku jmpa kat hasil tinja..kuikuikuikui.

ishh...time tu umah ko pun ade kenduri la ita...

jamilah tu keta en usop, tu pasal dia sayang lebe sampai kalo emel ke dia tepon ke..mesti selitkan kabor jamilah dia tu haaaa...hehehehe. mukan yang ko tgk tu.