Tuesday, June 14, 2011

4th day...

Salam...

abang laling...
kabare? waras? wes mangan? hehhehehe....kami makan ikan duri masak kari, sambal sotong kering ngan sayur bayam goreng. adek lak makan bubur nasi+ikan merah+kobis bunga+keret.

kami seme Alhamdulillah sehat2....cuma ammar ngan adek kurang makan lak ari nih.

hmmm...ari nih Alhamdulillah dah mantap pemanduan saya. kira cakap london, pektis make perfek gitu. cuma paling x bleh blah muka adek.... baik masa antor ngan amik ammar, muka dia ketor semacam aje. kaku diam tengok depan...huhuhuhu.

tadi, saya antor ammar pukul 0810. saje antor time2 tu sebab malas nak terserempak keta pakcikxmenyaborsemalam. amik lak awal...kul 1140 dah terpacak. sebab...semalam amik dalam kul 1215,boleh jem kat depan skolah dia. pon pon pin pin keta2 yang takut x sempat nak lunch tu. nasib baik time tu saya parking jauh kat depan umah yang beso tu. so, balik tu saya cuba nak ikut jalan yang abang bagi secara imejin tu. jaaaauuuuhhhh banaaattt saya meronda2 tau abang. ammar tanya..mummy nak pegi mana nih??? huhuhuhuhu..nasib baik co-pilot saya membantu saya secara geografi..dapatlah jumpa balik jalan keluor. riso sampai ke muor aje masa tu. huhuhuhu....

ari nih...xde benda saya buat pun. menyapu cam biasa...masak2...melangut. basuh baju selang 3 ari aje bagi penuh mesin basuh tu. ingat esok nak mop satu umah la sebab dah xtau nak buat ape.

esok rabu dah kan...sekejap aje kan.

wiken nih..nak bagi adek skali la join abang ammar mewarna lukisan. ari tu, dia tengok sambil terlompat2...abang dia mewarna. abis lantai dapur ngan kaler2. plan, nak bagi adek pakai pempes aje, letak atas alas plastik..bagi dia main2 kaler tu. jangan dia makan sudah la....lagik pun dah janji ngan ammar, wat lukisan daun2... aritu buat lukisan tiup2 pakai straw. dia cakap...sampai pening2 otak ammar meniup la mummy. huhuhuhu. memang ikut awak la bang, keras tangan.

cite perkembangan zafri la dulu....dah bleh sket2 berdiri. tunggu aje la. pastu, saya terkejut pagi tadi...dia main menan lukis bob ammar punyer tu. dia pegang betul pen dan conteng2 sambil mulot bising2. hehehehe... dia nih pandai guna motor tangan dia..compare ngan ammar. huhuhuhu. dia pandai main sendiri membawa diri ke tempat mainan tu.

oh..arinih, dia x jerit panggil awak la bang. dia tau kot..abah xde kat umah.

ammar pulak...makin la banyak cakap. sampai satu tahap, saya ngan deksu rasa nak muntah la bang. ammar kalo bercakap...xde berhenti, dah ler tu kuat cam terpekik. tadi,deksu suh dia dok diam2 jangan cakap selama 15 min. baru dapat eskrim. skali...ammar diam, adek dia pulak bang...riuh dia nak cakap kuat2 gak. huhuhuhu...

tadi, kene bawak gambor animal ke skolah. saya malas nak lukis..so, saya suh dia bawak buku 100 animals tu. kamis ni lak gambo insect...tu tengok la... ari isnin depan kene bawak insect ke skolah. ikutkan ati..nak aje bawak semut2...letak sikit gula dalam bekas..biorkan, kompem esok melaut dalam bekas tu.x sampai ati lak... nih, tengah pikir...errrr...cicak animal ke insect ek?????

hmmm..pasni ingat nak kemas dapur sket...pastu, tido. semalam pun tido kul 0300. oh, kami tido bawah aje...sampai ari jumaat. wiken baru naik atas...huhuhuhuhu.

ok la ek...nanti saya tulis lagik...take care ek, kami sayang n rindui abah selalu. muaaakkkhhsss.

2 comments:

Rozita said...

eh ni surat cinta utk en usop ke aku leh komen? hehe...

wei bestnya hidup ko... leh tengok perkembangan anak2 depan mata...aku ni nak tgk anak membesor pun susah, balik je pun anak dah nak tidur... memain kejap je pun...mak dah penat..eh baguslah ajak anak mewarna gitu.. aku pun nak buat la...

KesahKu said...

ita..
muleh..muleh...open aje la entry ni sbb aku publish kt blog kan?

tima kasih ita. tapi manusia ni x penah puas kan...aku kadang2 nak keluor carik keje seme...huhuhuhu

haa..ko cuba la buat. sama ada membaking or mewarna bersama anak2. kalo aku, lagi senang mewarna...beli kaler air tu...berus n kertas lukisan. bancuh2 kaler then..bior la diorang kaler apa2 lukisan diorang nak. tapi, kompom la lepas tu diorang akan pektiskan kat badan diorang.hhehehehe. lantai jangan cakap la....try ngan cop tangan n kaki. enjoy!