Tuesday, June 7, 2011

waYaNg

Salam...

wah....lagik 3 ari en usop nak g belayor. iskkkk....harap2 bleh la hendel bebudak ni ngan cemerlang. Seme dah setel down dah. Tinggal nak kemas baju en usop aje.

Oh..Sabtu kelmarin, en usop blanje kami g tengok wayang. cite panda tu..3d punyer. weettt weeeeeettttt....eksaited aku ngan ammar. nak2 ammar...sebab 1st time pegi wayang n asik sebut sejak malam sebelum tu dok tanya..nak g wayang..wayangg.

g lepas zohor. skali en usop kata..bawak la jamilah tu..pegi kilang abang jap, nak tutup instrumen.

wow...jamilah..jamilah...jamilahh.......ooooOOoooOOOOoo....

nak tau...

nak keluor pagor aje...en usop dah pok pek pok pek....itu la ini la....

terlaju skettt jerrrr....dia dah sound baik...nak g mana laju2 nih. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

ok la...cuma aku agak gementar sket pasal co-pilot aku tu adelah sangat garang. hukhukhukhuk.

bang....saya penah bawak dr muor-kl-muor...selamba jer..... abah saya rileks aje bang.

bila dah sampai kilang dia....en usop pun tanya..camne? senang aje kan...???

aku pun jawab la...senang la bang. cuma lenkali kene bawak co-pilot yang bertenang n kooollll. so, now kita bawak g kluang mall ek?

x payaaaahhhh....abang bawak.

terukkan? mematahkan semangat racing aku je tau.

dah sampai kluang mall....terus g beli tiket. nasib baik ade rezeki. cuma yang tinggal couple seat. beli je la...duduk depan belakang.

en usop pesan....ammar, duduk ngan abah. adik duduk ngan mummy. agak2 adik menangis, ayang keluor la ek pujuk adik nanti tau.

yerrr....aku redho...pasrah. diorang sakan berdua.

skali...elok2 tengah beratur nak masuk....adik ternganga tido. Alhamdulillah....

yang Ammar plak...elok masuk dalam, pegang kaki aku kuat...sambil berbisik,"mummy, ammar takut laaaaa" huhuhuhuhu...

yang zafri plak tido sampai separuh jalan cite tu. bila dia bangun, elokkk dia layan cite tu ngan aku sambil makan pop corn. wah..caya la adik...

Oh...aku duduk atas, diorang duduk bawah depan aku.

di sebalik keriuhan cite tu..aku cam terdengo2 sore ammar yang bertanya macam2....paling x bleh blah...'lamaaaanyerrrr nak abis abahhhhhh, ammar bosaann la"

hehehhehehehehe...

skali abis cite tu...en usop dah mabuk. wakakakakaka...mabuk sebab layan ammar punye soklan.

aku yang sronok....caya la adik...pasni, kita layan cars pulak wokeh?

ammar?

duduk ngan abah ek......ok abah??

2 comments:

Rozita said...

hehe.. 1st time tengok wayang ke ni?

salute zafri.. menten...aku lum try najmi lagi.. dia macam tak suka tgk tv.. risiko tu bawak gi wayang jadi aku beli cd cetak rompak.. hahaha..

wei best ke 3d beb? ni kena try ni...

KesahKu said...

1st time tengok ngan askor ita...hehhehehe. gubra ko memula pikir.

x sesia aku angkut zafri melepak depan tv..hahahhahaha.

3d..boleh la. kalo bawak hakimi, baik ko tengok yang biasa. kat kluang mall, spek 3d dia saiz bapak orang. aku yang dah mancung nih pun terkial2 betulkan..inikan pulak ammar yang hidung dia ala2 aje tu.mau x bosan dia sket2 asik betulkan spek.rimas.