Wednesday, June 15, 2011

5th day

Salam...

hehehehe....nak bagi tau, even aku letak entry untuk en usop...sebenornyer, adalah catatan harian untuk aku kongsi dengan seme dan untuk kenang2an nanti..hehehhehe...sudi2 la nak komen ai yer, tenkiu...ahaks.

ok..

abang laling...
harap2 abang sehat dan dipermudahkan segalanya di sana. Semoga Allah lindungi abang selalu. Oh, makan ape ari nih? saya x riso sangat sebab yang saya tau..kat sana senang sket nak dapat makanan mesia. cuba abang terai...

ari nih...saya masak simple dimple mimple ajo. sup ayam, kerabu perut, kerabu tonkeng + kaki ayam, ikan cencaru bakor +sambal kicap. selesai. adek plak...bubur nasik+ayam+keret+baby sawi. heran betul ari nih....berak sembelit lak dia. ade lah dekat 3-4 kali gitu hari nih. sian plak tengoknyer. siap menjerit2 tu haaa...ammar membantu gak. "adek, kalo nak berak...jangan nangis, nanti tahi x keluor. adek kena buat macam ni...eghh..urgghhhhhh..errgggg (siap dengan gayanyer)" . sifu dia la katakan... heran gak. sebab saya ingatkan masa buat bubur nasi letak daging ahad ari tu buatkan dia sembelit ke ape ke...Alhamdulillah, lepas tu xde. nih...makan bubur letak sawi pestime berak sembelit. siap urea dia ade darah bang...perit kot montot dia.

tu, tido lambat...ammar tido kul 2200...zafri kul 0030. puas ajak tido. minum susu dah 2 botol + semangkuk bubur + kecek roti saya...pun x nak tido2. dok ralit exercise berdiri sndiri...huhuhuhu. skali, saya dah geram...sebab dok korek2 mata, hidung telinga ammar...dok tepok2 montot mak ucu dia...saya pelok dia ngan kaki...dalam 5 min, terus tido. huhuhuhuhu.

ammar lak...tetiba aje nak abah masa nak beli sayur kat giant. siap suh saya tepon minta belikan dia menan monkey2 tu. dia kata...nanti, dia nak ajak sofie, wawa, ashika ngan ester dtg umah main monkey2 tu..ye la...

macam mana pemanduan saya ari nih??

Alhamdulillah....Allah lindungi kami, jamilah ngan nyonya tua tu. gini cite nya....ari nih, saya lambat antor ammar. dalam kul 0820 baru nak bertolak. uncle atok ng ng tu ikut belakang saya nak g ngeteh kot. sampai kat simpang jalan beso yang sibuk tu. saya nak masuk kiri kan. tengok jalan, keta, lori, motor banyak la...skali jalan clean n clear bang...saya pun nak lah masuk. tapi tunggu dulu nyonya tua tu kayuh basikal lepas jalan la. bila dah agak2 lepas jalan saya...saya nak masuk...terus saya brekkk emerjensi, kreeekkkk. sebab, nyonya tua tu dah terbaring tengah2 jalan kena langgor ngan motor yang nak keluar sama ngan saya.

nasib baik saya nih berhemah sket pemanduan saya. kalo x, dah arwah agaknye nyonya tu kena sodok ngan saya. huhuuhhuhu.

nak tau..adelah beberapa minit, nyonya tu terkial2 nak bangun manakala perlanggar nyer dokk aje perati mendengor dengan tekun nyonya tu maki2 dia. bukan nak tolong angkat nyonya tu ke, or tarik beskal dia ke tepi ke...huh.

dan..disebabkan pepagi aje adrenalin saya mencanak2...balik antor ammar aje, saya singgah beli roti canai. hehehehe..dah terer dah. ingat nak beli air mineral,mak ucu cakap..sape nak angkat tong beso tu masuk bonet, keluor bonet udeeee???? mau kami yang selim2 ni tergolek2 lak. tu xpe lagi...x riso. buatnyer terlanggor sound system si jamilah? mau abang balik, saya ngan deksu ilang tanpa berita..ketor..ketor..ketor.

betull...kalo abang x caya cite saya, balik nanti..tanya la atok ng ng tu. dia belakang saya.

Oh...tadi teacher shanti tu cakap, kalo bleh bawak pic animal yang bleh kerat2. adeh...malas betul la nak lukis2. tadi, tengok kat giant...xde pun. esok, bior aje la.

ingat kan nak upload pic budak2 ni....skali petang tu, mata saya x bleh bukak2. ammar dok gomol2 saya...zafri dok korek2 mata, hidung ngan mulot saya...x bleh gak nak bukak2 mata nih.sib baik mak ucu diorang ade.

nak cite...kan weekday, kami tido hall. wiken aje tido atas. semalam...sador2 kul 0400 lebe, sya tengok zafri dha hujung2 kaki saya...ammar lak tido atas bantal mak ucu manakala mak ucu diorang atas lantai. huhuhuhu...ganas anak2 awak tido. menurun sape ek...?

hmmm..ok la, rasanye setakat ni aje...mata dah tertutup2 nih haaaaa...nak tito. babai..

No comments: