Friday, June 10, 2011

buhsan la...

Salam...

ari nih, en usop dah bertolak. ade keta amik n antor dia ke klia. kul 0400 bertolak dari umah n flight kul 0900. memandangkan takut terbabas bangun lambat, aku x tido malam tu. dapur siap kilat2. pastu lepak layan astro. kami pakat tido depan hall aje.

en usop dah bertolak, aku xleh tido sebab aku nih ade penyakit riso. riso kat en usop aje. cuba gak nak tido sebab rasa cam nak muntah sebab penat dari pagi pegi pasor, siang2 lauk, masak, bagi zafri makan pastu ammar pulak nak suh suap makan (peel dia, kat umah nak mummy suapkan), then kemas2 barang en usop, buat minum petang... malam riso x leh tido plak. tu yang rasa nak muntah sket.

kul 0900, en usop call sekejap...baru seme bangun tido. zafri carik2 en usop x jumpa...terus pegi kat tangga sambil jerit..a aaaa..a aaaa. huhuhuhuhu..sangat sayu la abang..... ammar? aku cakap abah dia keje jauh n balik lambat. dia memula kool aje sebab en usop slalu balik kul 0100 bila ade reaction. skali bila dia tengok keta ade, terus dia naik atas carik en usop...carik kat stor...toilet..xde baru dia sebek2 nak nangis. huwaaaaaaaaaa...waaaaaa....

mak diorang plak..start la slera makan ilang. makan nasi amik sesenduk aje...tu pun xleh abis. rasa kenyang n x lalu. slalu gini, kalo en usop pegi jauh2 n balik lambat ke...aku mesti x lalu nak makan. heran betul. walhal kalo en usop ade pun, kadang2 x makan semeja sebab...aku teman dulu en usop makan sambil jaga zafri..pastu en usop plak take over. biasa aku teman dia la sebab xmo zafri kaco apak dia makan. ammar kompem la makan skali ngan en usop.

haishh...nih la penyakit riso aku.

esok, adek bongsu aku datang teman. sebulan. nak minta dia tolong tengokkan zafri sementara aku antor n amik ammar ke sekolah.

plan, esok try bawak jamilah jalan2 g skolah ammar.

sunyik plak xde en usop. mulot aku pun dah x berbunyik2. slalu ade aje aku carik point nak pot pet pot pet ngan en usop.

iskkk..ok la, nak g mop lantai. saje...mengisi kebosanan.

1 comment:

Rozita said...

eh.. en usop xde tenet ke? kalau ada buat video call la... free je... nanti aku tgk abg aku ajar kena pakai apa ek...

ko jaga diri bebaik tau!